نسخه چاپی

در حق مجلس نهم از ابتدا جفا شده است

با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم فلاورجان نسبت به صحبت‌ها و حرف‌های غیرواقع علیه مجلس شورای اسلامی تذكر داد.

به گزارش نمابه نقل ازایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی گفت: حسن کامران در نطق روز یکشنبه خود اعلام کرد بودجه مجلس 700 میلیارد تومان است، اگر این بودجه، به واقع بودجه مجلس است پس اعلام کنید این پول در کجا هزینه شده است تا برای مردم روشن شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد:‌ هر جا که می‌روم مردم می‌گویند مجلس به شما 700 میلیون تومان داده است و توقع دارند برای ازدواج جوانان‌شان به آنان کمک کنند در صورتی که به والله مجلس هیچ کمک نقدی و غیرنقدی به نمایندگان نداشته است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس به نمایندگان ماشین و پولی هدیه نداده است. یک نماینده به واسطه سوار شدن بر ماشین حلبی، سه ماه در بیمارستان بستری شد و مجلس کمکی به وی نکرد.

وی خطاب به لاریجانی تاکید کرد: خواهش می‌کنم از جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کنید تا ملت یران بدانند که شما پولی به نمایندگان نداده‌اید.

این سخنان موسوی لارگانی احسنت یکپارچه نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم فلاورجان با تاکید بر اینکه در حق مجلس نهم از ابتدا جفا شده است،‌گفت: از قبل از تشکیل مجلس، آقایی اعلام کرد هر نماینده 450 میلیون تومان می‌گیرد. به عبارت دیگر بودجه جاری و عمرانی مجلس را بر تعداد نمایندگان تقسیم کرد و چنین سخن خلافی را بیان کرد. از ایشان می‌پرسیم چرا اینطور خلاف می‌گویید.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اینطور است پس 150 هزار میلیارد تومان بودجه کشور را تقسیم بر وزرا می‌کنیم پس به هر وزیر 15 هزار میلیارد تومان حقوق داده می‌شود.

لاریجانی متذکر شد: سخنان روز یکشنبه آقای کامران صددرصد خلاف واقع بود.

وی بودجه جاری مجلس را 108 میلیارد تومان و بودجه عمرانی مجلس را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بودجه مجلس از 170 میلیارد تومان به دلیل مشکلات کشور به 108 میلیارد تومان کاهش داده شده است و بودجه عمرانی نیز از 200 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان کاهش یافته است به عبارت دیگر بودجه جاری و عمرانی مجلس حداکثر 140 میلیارد تومان است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده مطمئنم نمایندگان نصف وزرا هم حقوق نمی‌گیرند.

لاریجانی اظهار کرد: در برخی سایت‌ها به خلاف گفته شده نمایندگان مجلس ماشین گرفتند در صورتی که نمایندگان چنین چیزی دریافت نکرده‌اند.

وی ابراز تاسف کرد: متاسفم که در برخی رسانه‌ها، خارج از مجلس و برخی برادران حرف‌هایی می‌زنند که به خلاف،‌در حق نمایندگان ظلم می‌کنند و باید به مظهر الهی توبه کنند.

نادر قاضی‌پور نیز در تذکری مشابه گفت: نمایندگان 24 ساعته کار می‌کنند ولی مجلس هشتم حتی حق اضافه‌کار هم به نمایندگان نداد.
بازگشت به ابتدای صفحه
Bookmark and Share

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...