نسخه چاپی

دلالان در بازار لبنیات تخته گاز می روند

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واكنش به افزایش بی رویه قیمت محصولات لبنی طی ماه های اخیر، گفت: نبود نظارت مستمر دولت بر بازار محصولات لبنی موجب شده تا دلالان و واسطه ها از این فضا به نفع خود استفاده كرده و در كنار مشكلات موجود، قیمت ها روز به روز افزایش یافته و نوسان داشته باشد.

به گزارش نما، غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خانه ملت، افزود: متأسفانه در حال حاضر هیچ گونه کنترلی بر بازار محصولات لبنی وجود ندارد که این امر موجب شده تا قیمت ها به صورت غیر منطقی و غیر اصولی افزایش یابد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت دام زنده ، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت شیر منطقی است ولی دو برابر و سه برابر شدن قیمت انواع لبنیات قابل پذیرش نیست که باید در سیاست های تنظیم بازار این محصولات تجدید نظر شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که با وجود افزایش قیمت انواع لبنیات در کشور، دامداران از شرایط موجود ناراضی هستند زیرا نبود نظارت های مستمر و همه جانبه فضا را برای عده ای سودجو هموار کرده است و آنان با سودهای کلان به بازار این نوع کالای مصرفی ضربه می زنند.

نوری قزلجه با انتقاد از عملکرد برخی صنایع تبدیلی شیر و لبنیات در کشور گفت: متاسفانه شرکت ها و مجموعه های نیمه دولتی در افزایش قیمت ها پیشتاز بوده اند که این امر توجیه پذیر نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در مورد ضرورت پرداخت یارانه به تولید در صنعت لبنیات، افزود: یکی از ضروری ترین شکل های اختصاص یارانه پرداخت آن به تولید است زیرا پرداخت یارانه به تولید در قانون بهره وری کشاورزی نیز مد نظر قرار گرفته است.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: سود منطقی برای هر صنعتی پذیرفته شده است ولی در ماه های اخیر برخی در صنعت لبنیات کشور به دنبال سودهای کلان هستند که ضروری است با تشدید ابزارهای کنترلی از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مانع از چنین حرکت هایی شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه تولید شیر و محصولات لبنی به عنوان یکی از غذاهای تأمین کننده مواد پروتئینی مردم وجود دارد که دولت باید نسبت به تعیین قیمت واقعی و کارشناسی شده این محصولات حساسیت های لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تولید شیر و محصولات لبنی و دغدغه های دامداران در این خصوص، دولت باید بیشتر از آن ها حمایت کرده تا بتوانیم به تولید پایدار برسیم.
بازگشت به ابتدای صفحه
Bookmark and Share

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...