نسخه چاپی

استارت متروی تهران- پردیس زده شد

مدیرعامل شركت عمران پردیس از استارت عملیات اجرایی متروی پردیس- تهران با مشاركت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خبر داد و گفت: برخی از واحدهای مسكونی مهر در فاز 11 به دلیل عدم تحویل پكیج از سوی یكی از شركت‌های داخلی معطل مانده است.

به گزارش نما، سعید غفوری در حاشیه افتتاح 5 هزار و 20 واحد مسکن مهر و چند پروژه خدماتی روبنایی در شهر پردیس در جمع خبرنگاران گفت: 5 هزار و 20 واحد مسکونی امروز درحالی در فاز 5-11 - 9قدیم و جدید و 8 افتتاح می‌شود که می‌توانست تعداد آن بیشتر از این هم باشد چرا که خدمات زیرساختی و آماده سازی و محوطه‌سازی برای این واحدها با تاخیر مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این واحدهای مسکن مهر که امروز به افتتاح می‌رسد منابع مالی آن از محل تهاتر زمین تامین شده است، گفت: منتظر تخصیص یارانه نقدی مسکن مهر هستیم چرا که قرار بود 15 میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه یارانه نقدی اختصاص دهد تا برای خدمات زیرساختی و محوطه‌سازی هزینه شود اما تا همین الان یک ریال هم پرداخت نشده است.

غفوری با اشاره به اینکه قرار بود 100 میلیارد تومان به صورت خاص برای شهر جدید پردیس تخصیص پیدا کند و قرار بود این مبلغ در مرداد و شهریور ماه پرداخت شود، گفت: 50 میلیارد تومان مرداد ماه اختصاص پیدا کرده است اما با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز پیمانکاران از دریافت این مبلغ خودداری می‌کنند چرا که معتقدند قیمت انواع مصالح ساختمانی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: امروز سه باب مدرسه در شهر جدید پردیس افتتاح می‌شود که با 8 مدرسه‌‌ای که در یک سال گذشته افتتاح شده تعداد آنها به 11 باب مدرسه خواهد رسید اما اگر تا پایان سال جاری منابع مالی اندک مورد نیاز این مدرسه‌ها تامین شود 15 مدرسه دیگر نیز افتتاح می‌شود.

* شرکت معتبر داخلی پکیج حرارتی واحدهای فاز ۱۱ را تحول نمی‌دهد

غفوری به یکی از مشکلات جدیدی که در فاز 11 برای تعدادی از واحدهای مسکونی مهر ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: قرار بود در فاز 11 مسکن مهر با مشارکت بخش خصوصی واحدهای مسکن مهر مجهز به پکیج شوند اما یکی از شرکت‌های سازنده این پکیج‌ها که اتفاقا داخلی و معتبر است و ادعا می‌کند محصولات خود را به اروپا صادر می‌کند از واگذاری این پکیج‌ها خودداری کرده و باعث شده است اداره گاز فعلا به انشعاب اقدام نکند.

وی افزود:‌در یک مرحله 1500 پکیج خریداری شده و سپس پیمانکار هزار و 60 پکیج دیگر که خریداری شده بود متاسفانه به دلیل اینکه شرکت سازنده این پکیج‌ها اعلام کرده قیمت‌ها افزایش یافته پکیج‌ها را از این شرکت سازنده نمی‌تواند تحویل بگیرد. به همین دلیل مردم در صف گرفتن پکیج منتظر مانده‌اند.

استارت متروی پردیس تهران زده شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه هر جا که مالکان ورود می‌کنند مدیریت بهتری نیز اجرا شده است، گفت: برای بحث متروی شهر پردیس این روزها منتظر لحاظ شدن ردیف بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم.بنابراین می‌توان گفت استارت عملیات اجرایی متروی پردیس -تهران با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا زده شده است.

به گفته غفوری پروژه متروی پردیس با احتساب هزینه ریل، واگن و تجهیزات مربوطه 2 هزار میلیارد تومان است که قرار است از محل تهاتر زمین با پیمانکاران داخلی این کار را انجام بدهیم.

امروز علاوه بر افتتاح 5 هزار و 20 واحد مسکن مهر در فاز5-6 -9 قدیم و جدید و 11 مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مشارکتی و مراکز محله با سرمایه 10 هزار و 380 میلیاردبا حضور طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شده است.

۱۳۹۷/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...