نسخه چاپی

ادعای وزیر خارجه بحرین علیه قطر

خالد بن احمد آل خلیفه با انتشار پیامی توئیتری قطر را مسئول حل نشدن بحران خلیج فارس دانست!

به گزارش نما، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در صفحه خود در توئیتر نوشت: «در شرایطی که چهار کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) درخواست های آشکارشان را برای حل بحران قطر مطرح می کنند، قطر سنگ اندازی می کند، به انتشار اکاذیب می پردازد و قوانینی را تصویب می‌کند که به موجب آن از هرکس علیه کشورش توطئه کند، استقبال می‌کند. این امر از خصومت آشکار و نقض صریح کنوانسیون‌های ریاض حکایت دارد.»

بحران قطر روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی با محوریت عربستان سعودی با قطر به وقوع پیوست. چهار کشور عبارتند از: عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، بحرین. سپس تعداد زیادی از کشورهای عربی از این اقدام پشتیبانی کرده و روابط خود را با قطر قطع کردند.

این نخستین بار نیست که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر وارد تنش جدی می‌شوند. پیرو این چالش در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان و کشورهای همسو با قطر بسته شد. این کشورها اعلام کرده بودند که پادشاه قطر (تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی) چندی پیش طی یک سخنرانی ایران را قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه خوانده و حماس را نماینده فلسطینیان دانسته بود. این سخنان امیر قطر موجب ناخشنودی دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس مخصوصاً عربستان شد.

۱۳۹۷/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...