نسخه چاپی

محور مذاكرات روز گذشته وزرای انرژی آمریكا و عربستان چه بود؟

روز گذشته وزرای انرژی آمریكا و عربستان در واشنگتن با هم دیدار كردند كه این دیدار در آستانه تحریم‌های نفتی ایران قابل تامل است.

به گزارش نما، روز دوشنبه در واشنگتن با همدیگر دیدار کردند. این دیدار در آستانه ۴ نوامبر و اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران صورت می‌گیرد که ترامپ کشورهای تولیدکننده نفت را تشویق می‌کند تا در آستانه تحریم‌های ایران تولید نفت خود را افزایش دهند.

وزارت انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پری و فالح وزرای انرژی آمریکا و عربستان درباره مسائل بازار نفت جهان، ظرفیت‌های آمریکا و عربستان درباره همکاری‌های هسته‌ای و تلاش برای انتقال تکنولوژی جهت توسعه سوخت فسیلی پاک بوده است. هنوز سفارت عربستان در واشنگتن توضیحی در این باره نداده است.

یک منبع آمریکایی و یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: قرار است «پری» وزیر انرژی آمریکا دیداری هم روز پنجشنبه با نواک وزیر انرژی روسیه در مسکو داشته باشد.

اگرچه در بیانیه وزارت انرژی آمریکا درباره ارتباط این دیدار با تحریم‌های ایران چیزی بیان نشده است اما دیدار با 2 کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان در استانه تحریم‌های نفتی می‌تواند قابل تامل باشد.

پیش از این دولت ترامپ از کشورهای تولید کننده نفت خواسته بود که تولید نفت خود را افزایش دهند وهمچنین از مشتریان نفت ایران هم خواشته بود تا خریدشان را به صفر برسانند.

بنابراین این دیدار علاوه بر محور مذاکراتی که در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده احتمالا درباره مسائل مرتبط با تحریم‌های نفتی ایران هم است شاید پری با همتایان روسی و سعودی خود درباره افزایش تولید و سقف تولید صحبت کند.

پیشتر روس‌ها به درخواست افزایش نفت آمریکایی‌ها بی‌اعتنایی کرده بودند اما عربستان به شدت از این مسئله استقبال کرده بود تا خوش خدمتی خود را بیشتر به اثبات برساند.

خبرگزاری رویتر در گزارش دیگری که امروز منتشر کرده گفته است عربستان پس از نشست ماه ژوئن اوپک تا یک میلیون بشکه در روز تولید خود را افزایش داده است.

۱۳۹۷/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...