نسخه چاپی

اروپا دست از لج بازی برندارد مقابله به مثل می كنیم

وزیر سابق نفت كشورمان با اشاره به تحریم های گازی و نفتی اتحادیه اروپا بر علیه ایران اظهار داشت: توصیه می كنیم اتحادیه اروپا از لجاجت و بی منطقی كه امنیت انرژی آنها را به خطر می اندازد، دست بردارد و در غیر این صورت ایران با آنها مقابله به مثل خواهد كرد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سعی می کند نیازهای کشور را از طریق کاهش صادرات نفت تامین کند، گفت: در بودجه سال 92 هم سعی می کنیم کاهش وابستگی به نفت را داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم گازی و نفتی ایران اظهار داشت: عدم عرضه نفت ایران به بازار جهانی به خصوص اروپا آنها را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نفت نباید سیاسی می شد، گفت: حالا که اتحادیه اروپا به عنوان یک ابزار سیاسی از نفت استفاده می کند باید بداند که این ابزار در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و آنها نمی توانند از آن استفاده کنند.

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در این موضوع مقابله به مثل با اروپا و آمریکا کنیم، قطعا مشکلات جدی را برای مردم اروپا و آمریکا بوجود خواهد آورد، ادامه داد: ما خواهان آن هستیم که اتحادیه اروپا از لجاجت و بی منطقی که امنیت انرژی آنها را به خطر می اندازد، دست بردارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا از این لجاجت دست برندارد، ایران نیز با آنها مقابله به مثل خواهد کرد و این امری طبیعی است.

میرکاظمی در پایان اظهار داشت: ما سعی می کنیم نیازهای کشورمان را از منابع غیرنفتی تامین کنیم.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...