نسخه چاپی

تاسف دبیركل اتحادیه بین المجالس از رفتار كانادا

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران كه به منظور شركت در اجلاس ۱۲۷ مجمع بین‌المجالس جهانی در كبك كانادا به سر می‌برد با وندرز بی‌جانسون دبیركل اتحادیه بین‌المجالس دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، در این دیدار آندرز بی‌جانسون از گروه بین‌المجالس ایران به عنوان یک گروه فعال، پویا و برخوردار از همکاری مناسب با فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی نام برد و گفت: شاهد تلاش‌های ستودنی گروه بین‌المجالس ایران در طول دوره‌های مختلف تاکنون بوده‌ام.

وی با اشاره به اقدام دیرهنگام دولت کانادا در صدور روادید برای هیئت ایرانی یادآور شد: اتحادیه بین‌المجالس متعلق به همه کشورهای عضو است و اقدام دولت کانادا در تأخیر صدور برخی از روادیدها به منظور هیئت ایرانی غیرقابل قبول بود.

وی در همین ارتباط افزود: با مشاهده این رفتار از سوی دولت کانادا به عنوان یک فرد مسئول در اتحادیه بین‌المجالس باید حضور هیئت ایرانی به اجلاس کانادا را تضمین می‌کردم.

دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس در ادامه گفت: از سخنان وزیر خارجه کانادا علیه ایران در روز نخست اجلاس بسیار متأسفم و آن را تائید نمی‌کنم.

در این دیدار همچنین ایرج ندیمی رئیس گروه بین‌المجالس ایران با تقدیر از تلاش‌های دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس در اداره مناسب این اتحادیه گفت: هیئت ایرانی بر این باور است که اتحادیه بین‌المجالس باید خود را در مصادره یک کشور خاص قرار ندهد و اقدام اتحادیه بین‌المجالس در دفاع از حقوق اعضای آن امری بایسته و قابل تقدیر است.

ندیمی یادآور شد: میزبان ما اتحادیه بین‌المجالس است نه دولت کانادا و رفتار کانادا با کشورها با موازین بین‌المللی سازگار نیست.

وی همچنین گفت: حضور در این اجلاس در کشوری که دارای سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است، تأییدی بر این نکته مهم است که نباید بدعت نادرستی در اتحادیه علیه یک کشور عضو و به نفع کشور میزبان شکل گیرد.

وی گفت: امیدواریم که اتحادیه بین‌المجالس صدای ملت‌ها باشد و روزی را شاهد باشیم که همه بتوانند حرف بزنند و نظرات خود را بیان کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار پژمان‌فر، بت‌کلیا و نوروزی از دیگر اعضای هیئت اعزامی حضور داشتند.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...