نسخه چاپی

مواد پتروشیمی همچنان در اختیار دلالان

نماینده مردم بروجرد در مجلس، گفت: دلالان مقادیر زیادی مواد پتروشیمی در بورس خریداری كنند و با چند برابر قیمت به كارخانه ها می فروشند.

به گزارش نما، علاءالدین بروجردی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان برای دریافت مواد اولیه پتروشیمی، گفت: با توجه به اهمیت عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در مقطع فعلی که کشور با تحریم های ظالمانه آمریکا مواجه است نیازهای کارخانه های مصرف کننده مواد پتروشیمی تامین نمی شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولیدکننده ها همچنان نمی توانند با قیمت رسمی از طریق بورس مواد مورد نیاز خود را تامین کنند، افزود: این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که دلالان موفق می شوند مقادیر زیادی مواد پتروشیمی در بورس خریداری کنند و با چند برابر قیمت به کارخانه ها بفروشند.

مواد خوراکی موردنیاز کارخانه های پتروشیمی در اختیار دولت است

وی ادامه داد: وزیر نفت باید هرچه سریعتر با توجه به مسئولیت مستقیمی که در این زمینه دارد نسبت به ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این استدلال که پتروشیمی در اختیار بخش خصوصی است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: مواد خوراکی موردنیاز کارخانه های پتروشیمی در اختیار دولت است و دولت می تواند از طریق کنترل ورودی این کارخانه ها بر سالم سازی عرضه تاثیر بگذارد.

کارخانه ها یا تعطیل شده اند و یا در معرض تعطیلی هستند

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کارخانه ها یا تعطیل شده اند و یا در معرض تعطیلی هستند، افزود: این موضوع یعنی همکاری با ترامپ و آمریکا در عرصه داخلی، چراکه پیش از این نوسانات چنین مشکلی وجود نداشت و مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی در بورس به راحتی در اختیار آنها قرار می گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین انتظار جدی از وزیر نفت و دولت ورود مستقیم برای حل مشکل پتروشیمی ها است.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...