نسخه چاپی

روغن ارزان می‌شود

دبیر انجمن روغن نباتی كشور گفت: كمبود روغن خام در كارخانه ها نداریم و تولید به میزان مصرف در حال انجام است. هجوم مرد برای خرید روغن مهترین دلیل كمیابی و گرانی این كالا در بازار است.

به گزارش نما، امیرهوشنگ بیرشک با بیان اینکه در حال حاضر به میزان مصرف کشور تولید روغن داریم، افزود: میزان مصرف روغن نباتی در کشور 100 تا 115 هزار تن است که هم اکنون کارخانه های روغن نباتی به همین میزان تولید دارند.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی پیش روی کارخانه های روغن نباتی مانند؛ افزایش قیمت ظروف بسته بندی و تاخیر در تخصیص ارز دولتی به واردات روغن پالم وجود داشته است که هزینه تمام شده تولید را افزایش داده است.

بیرشک با تاکید بر اینکه قیمت پت مورد نیاز ظروف روغن از ابتدای سال رشد قابل توجه ای داشته است، افزود: قیمت پت مخصوص ظروف بسته بندی روغن از ابتدای سال تا کنون در مدت کمتر از 6 ماه از 6 هزار تومان به 26 تا 27 هزار تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: مذاکرات با شرکت های پتروشیمی در جریان است تا قیمت این کالا برای کارخانه های تولید محصولات غذایی کاهش داشته باشد.

دبیر انجمن روغن نباتی کشور با بیان اینکه تخصیص ارز برای واردات روغن پالم نیز در مرحل آخر و در حال به نتیجه رسیدن است، گفت: امیدواریم به زودی ارز دولتی برای واردات روغن پالم تخصیص یابد و بخشی از هزینه های تولید کاهش پیدا کند.

بیرشک پیش بینی کرد با به نتیجه رسیدن تخصیص ارز دولتی به واردات روغن پالم و تامین پت با قیمت مناسب به زودی شاهد کاهش قیمت روغن در بازار خواهیم بود.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...