نسخه چاپی

عملیات جدید امارات در غرب یمن متوقف شد

ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات اشغال استان الحدیده در غرب یمن را از اواخر اردیبهشت ماه گذشته آغاز كرده و تاكنون در چند مرحله این عملیات ناكام مانده است.

به گزارش نما، در دور جدید این عملیات که از یک هفته از محور جنوبی شهر الحدیده به سمت شرق شهر آغاز شده بود، نیروهای وابسته به امارات موفق شدند به جاده اصلی الحدیده-صنعاء برسند اما ارتش یمن و کمیته‌های مردمی (انصارالله) موفق شدند این پیشروی را متوقف و آنان را به عقب برانند.

منابع میدانی به وبگاه «العربی» گفتند که «درگیری‌های نظامی از روز شنبه در منطقه «کیلومتر 7» و اطراف «کیلومتر 10» جاده الحدیده به صنعاء متوقف شده است چون ارتش و کمیته‌های مردمی (انصارالله) موفق شدند در منطقه «کیلومتر 10» و در اطراف «ثلاجة المخلافی» و «المجمع الصناعی» مانع پیشروی امارات و شبه‌نظامیان وابسته به آن شوند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده‌های امارات و ائتلاف سعودی مناطق مذکور و همچنین اطراف منطقه «کیلومتر 16» (میدان نانا) را بشدت زیر بمباران گرفته‌اند.

همزمان با این خبر، روزنامه «البیان» امارات به نقل از منابع سیاسی مدعی «رسیدن نیروهای بزرگ نظامی» به الحدیده (در غرب یمن) خبر داد و نوشت که منتظر فرارسیدن ساعت صفر عملیات برای «آزادسازی کامل الحدیده» هستند.

ائتلاف سعودی و اماراتی که با شبه‌نظامیان وابسته به خود بخش‌هایی بخصوص در جنوب یمن را به اشغال درآورده‌اند، عملیات اشغال استان الحدیده را «آزادسازی الحدیده» می‌نامند.

البیان افزود که «نیروی هوایی وابسته به ائتلاف عربی رصد دقیق تحرکات شبه‌نظامیان حوثی» را در استان الحدیده در غرب یمن ادامه می‌دهد و همزمان با این، بالگردهای آپاچی وابسته به ائتلاف عربی نیز عملیات دقیق رصد را در اطراف الحدیده ادامه می‌دهند.

به گفته وبگاه روزنامه البیان امارات، «عملیات شامل چند محور نظامی و هلی‌برن نیرو از دریا و هوا با هدف آزادسازی [اشغال] بندر و نفوذ به داخل شهر و انتقال تجهیزات نظامی بزرگ و منحصربه‌فرد با هدف تکمیل نبرد نهایی [اشغال شهر] می‌شود».

از اردیبهشت گذشته چندین مرحله از عملیات‌های سنگین ائتلاف سعودی اماراتی برای اشغال شهر الحدیده که تنها منفذ رسیدن کمک‌های بشردوستانه به داخل یمن است، به دلیل مقاومت ارتش یمن شکست خورده است.

طی دو ماه گذشته عربستان و امارات با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت و آمریکا از آنان برای اشغال شهر الحدیده که از آن به نام «تحویل کنترل بندر الحدیده» یاد می‌کنند، کمک خواسته‌اند.

همچنین، رسانه‌های اماراتی دیروز شنبه (۲۴ شهریور) اعلام کردند که دولت امارات نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نوشته و در آن ادعا کرده است که اشغال استان الحدیده مقدمه‌ای بر آغاز فرآیند سیاسی در یمن است.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...