نسخه چاپی

حماس خواستار محاكمه سران رژیم صهیونیستی شد

حماس در سی و ششمین سالروز جنایت «صبرا و شتیلا» با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد سران رژیم صهیونیستی باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاكمه شوند.

به گزارش نما، بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین آنلاین»، دفتر امور آوارگان در جنبش حماس اعلام کرد کشتار صبرا و شتیلا در راستای سلسله جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام شد؛ جنایت‌ها با گذشت زمان به فراموشی سپرده نمی‌شوند، محاکمه رژیم اشغالگر مسئولیتی بین‌المللی است که باید در دادگاه‌های بین‌المللی انجام شود.

حماس تأکید کرد خون شهدای کشتار صبرا و شتیلا مانند قطب‌نمایی است که به سمت فلسطین هدایت می‌‌کند و مسیر را برای آزادسازی و بازگشت روشن نگه می‌دارد.

این جنبش فلسطینی از دولت لبنان درخواست کرد حقوق مدنی آوارگان را به آنها اعطا کند.

در تاریخ 16 تا 19 سپتامبر 1982 نظامیان صهیونیست به فرماندهی «آرییل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و نیروهای «فالانژ» لبنان دست به کشتاری وسیع در اردوگاه‌های «صبرا و شتیلا» زدند؛ این دو اردوگاه در محله‌های فقیر جنوب بیروت قرار داشت و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود.

این جنایت به بهانه ترور «بشیر جمیل» رهبر وقت حزب فالانژ لبنان (معروف به کتائب) و به ادعای خونخواهی وی انجام شد؛ همچنین شارون ادعا کرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین که یک ماه پیش از این جنایت لبنان را ترک کرده بودند حدود 3 هزار نفر از اعضایش را در این 2 اردوگاه نگه داشته است و حال باید پاکسازی شود.

اینگونه شد که نظامیان صهیونیست با همکاری مزدوران خود در لبنان روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (16، 17 و 8 سپتامبر) وحشیانه به اردوگاه‌های صبرا و شتیلا هجوم بردند و دست به قتل، شکنجه، تجاوز به زنان و تکه تکه کردن جسد آنها پرداختند، جنایت به بیمارستان‌های عکا و غزه در نزدیکی این 2 اردوگاه نیز کشیده شد و پرستاران و پزشکان این بیمارستان‌ها را نیز در برگرفت.

بر اساس شهادت «رالف شونمان» نویسنده آمریکایی در مقابل کمیسیون اوسلو در «دسامبر 1982» بین 4000 تا 4500 نفر از 12 تابعیت مختلف از جمله فلسطینی، لبنانی، پاکستانی، بنگلادشی، اردنی، ترک و سودانی در این جنایت کشته شدند.

۱۳۹۷/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...