نسخه چاپی

دولت مقصر اصلی كاهش فروش نفت كشور است

عکس خبري -دولت مقصر اصلي کاهش فروش نفت کشور است

در حالی كه هنوز تحریم‌های نفتی ضد ایرانی و یكجانبه آمریكا علیه ایران آغاز نشده است، آمارهای اولیه گمركی نشان می‌دهد، میزان خرید نفت كره جنوبی از ایران در ماه اوت با ۸۵ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳۲ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است. این آمار موجب شكل‌گیری این سؤال مهم می‌شود كه آیا دولت كره جنوبی اقدام خصمانه‌ای علیه ایران انجام داده است؟


در حالی که هنوز تحریم‌های نفتی ضد ایرانی و یکجانبه آمریکا علیه ایران آغاز نشده است، آمارهای اولیه گمرکی نشان می‌دهد، میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت با ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳۲ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است. این آمار موجب شکل‌گیری این سؤال مهم می‌شود که آیا دولت کره جنوبی اقدام خصمانه‌ای علیه ایران انجام داده است؟
پاسخ این است که به هیچ وجه نمی‌توان سئول را به خیانت یا رویکرد خصمانه علیه ایران متهم کرد! در روابط بین‌الملل و در مراودات بین دولتی کشورها یا همان بازیگران صحنه بین‌الملل همواره به منافع ملی خود فکر می‌کنند و می‌کوشند منافع خود را به شکل حداکثری تأمین کنند، دولت کره جنوبی هم در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی و با توجه به آنکه به طور قطعی تحریم ایران موجب خواهد شد با کاهش عرضه و به تبع آن کمبود نفت در بازار و در نتیجه افزایش ‌قیمت نفت روبه‌رو باشیم، پیش‌دستی کرده و کوشیده است پیش از رسیدن آن روزها به فکر جایگزین کردن نفت وارداتی از ایران باشد. در چنین شرایطی، اعتراض و انتقاد به داخل کشور و در رأس آن دولت برمی‌گردد؛ چرا که این دولت جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است که باید با تدابیر، چاره‌جویی‌ها و... مانع از آن شوند که به همین سادگی کاهش خرید نفت کره یا هر کشور دیگری از جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد و در مقابل برندهای کره‌ای و شرکت‌های بزرگ کره در بازار ایران به راحتی فعالیت کنند و حتی از رسانه‌های عمومی نیز تبلیغات خود را به شکل گسترده پخش کنند. به معنای دقیق‌تر، این مسئولان کشور ما هستند که باید با پر هزینه کردن کاهش روابط تجاری با کشورمان و ترسیم پیامدهای گوناگون مانع در پیش گرفتن چنین رویکردهایی از سوی هم‌پیمانان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شوند.

۱۳۹۷/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...