نسخه چاپی

استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی در میادین میوه و تره بار تهران اجرا یی می شود

عبدالحسین رحیمی گفت: امنیت محصول و سلامت شهروندان خط قرمز سازمان مدیریت میادین است.

به گزارش نما، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: اجرای استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی در میادین میوه و تره بار آغاز شد. این برنامه را که برای نخستین بار در میدان میوه و تره بار شهید لواسانی آغاز کردیم، نهایی شده و با استقرار تیم ممیزی و ایمنی مواد غذایی در میدان میوه و تره بار سردار جنگل وارد مرحله جدیدی شده است.

عبدالحسین رحیمی افزود: همزمان با نهایی شدن برنامه مدیریت ایمنی مواد غذایی تحت استاندارد «ایزو ۲۲۰۰۰» در یکی از میدان‌های میوه وتره بار تهران، این برنامه را در یکی دیگر از میادین آغاز کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا به تدریج استاندارد مذکور را در سایر میادین میوه و تره بار نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ برنامه مدیریت ایمنی مواد غذایی و به نوعی متضمن امنیت محصول است که در سطح بین المللی برای سازمان‌های فعال در زنجیره مواد غذایی فعالیت دارند اجرا می‌شود، اظهار کرد: این استاندارد الزاماتی را برای سازمان‌های مذکور ایجاد می‌کند تا تضمین کنند که محصولات ارائه شده آن‌ها عاری از انواع آلودگی‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است.

رحیمی با بیان اینکه استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ سلامت محصول را در زنجیره تولید مواد غذایی تضمین می‌کند، تصریح کرد: این چرخه که از تولیدکننده تا مصرف کننده و به اصطلاح از مزرعه یا صید تا سفره را در بر می‌گیرد، از مخاطرات فرآورده‌های غذایی پیشگیری کرده و متضمن سلامت محصول است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر اینکه خود را موظف می‌دانیم محصولاتی که در میادین و بازار‌ها عرضه می‌کنیم را علاوه بر قیمت مناسب، با استاندارد و ایمنی بالا و سلامت و کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: تامین امنیت محصولات عرضه شده و تضمین سلامت شهروندانی که از این محصولات استفاده می‌کنند، خط قرمز سازمان مدیریت میادین است.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به دلیل حمایت از تولید و عرضه محصولات ارگانیک که نقش مهمی در تامین سلامت شهروندان دارد، پیش از این به نمایندگی از شهرداری تهران به عضویت مجمع شهرداری‌های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک (ILGOA) درآمده است.

۱۳۹۷/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...