نسخه چاپی

اخوان المسلمین: مرسی باید استعفا دهد

یكی از مقامات اخوان المسلمین مصر در اعتراض به متن استوارنامه رئیس جمهور مصر –محمد مرسی- به همتای اسرائیلی اش استعفا داد و از مرسی خواست وی نیز به دلیل "خیانت" در ارسالِ آن، استعفا دهد.

به گزارش نما، نیمروز به نقل از روزنامه "مصری الیوم" نوشت: احمد همراوی دبیركل سابق اتحادیه وكلای اسكندریه و موسس حزب آزادی و عدالت (حامی مرسی)، پس از انتشار متن استوارنامه سفیر جدید مصر در رژیم اشغالگر قدس نگاشته شده توسط مرسی خطاب به شیمون پرز، اخوان المسلمین را ترك كرد.

همراوی در بیانیه مطبوعاتی منتشرشده كه با آن به 28 سال عضویت در اخوان المسلمین پایان می داد، نوشت: "چیزی كه مرسی در نامه اش خطاب به رژیم صهیونیستی گفت.... خیانت ملی و مذهبی به میلیون ها مصری است."

وی از مرسی خواست كه تا استعفا دهد و رهبری اخوان المسلمین نیز اقدام فوق را محكوم كند. همراوی به روزنامه مستقل مصری "مصری الیوم" گفت نامه فوق به اثبات می رساند كه "توافقات و مراودات محرمانه" میان اخوان المسلمین و اسرائیل "دور از چشمِ مردم و اعضای اخوان المسلمین" وجود داشته است.

رسانه های مصری به نقل از همراوی منتشر كردن كه رئیس جمهور معزول –حسنی مبارك- از اخوان المسلمین بهتر بود. زیرا حداقل این جرائت را داشت كه علناً به ارتباطاتش با "رژیم صهیونیستی" اذعان داشت.

مرسی پس از انتشار این نامه كه برای اولین بار در "تایمز آو اسرائیل" به چاپ رسیده بود، شدیداً مورد انتقاد مصری ها و دنیای عرب قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...