نسخه چاپی

تجاوز به زنان ارتشی در كشتی‌های آمریكایی

وزارت دفاع آمریكا در تازه‌ترین پژوهش خود خطرناك‌ترین مكان‌ها برای كاركنان آن را از نظر آزار و اذیت جنسی مشخص كرد.

به گزارش نما، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی پژوهشی درباره اینکه کارکنان آن در بخشهای هوایی، دریایی و زمینی تا چه اندازه در خطر آزار و اذیت جنسی قرار دارند، انجام داده است. این پژوهش 119 صفحه‌ای که بوسیله «راند کورپوریشن» انجام شد، نشان داد در بیشتر موارد در بخشهایی از ارتش که جمعیت کارکنان آن جوان، مجرد و تازه کار هستند، اینگونه رسوایی‌های جنسی بیشتر رخ می دهد.

در این پژوهش بیش از 170 هزار نفر از کارکنان فعال وزارت دفاع یک فرم آنلاین درباره آزار و اذیت جنسی را در ماه های اوت و سپتامبر سال 2014 پر کردند. بررسی نتایج داده های این فرم ها – که مربوط به 4 سال پیش است—نشان داد که ملوانان نیروی دریایی آمریکا که برای خدمت به کشتی ها اعزام می شوند، از جمله افرادی بودند که بیش از هر گروه دیگر در خطر حملات جنسی قرار داشته اند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان اعلام کرده اند از آنجایی که این داده ها مربوط به 4 سال پیش است، نمی تواند خطرناک ترین بخشهای ارتش را در سال جاری میلادی مشخص کند.

نتایج این پژوهش نشان داد مردان و زنان بیش از همه در کشتی های نیروی دریایی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. از میان 15 مکانی که به عنوان خطرناک ترین تأسیسات برای زنان به شمار می رود، 13 مورد آن در کشتی ها هستند. راند کورپوریشین همچنین اعلام کرد در سال مالی 2014 در یکی از این کشتی ها –که بهتر است به نام آن اشاره ای نشود- از هر 25 مرد، یک نفر آنها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است! بر اساس این پژوهش، بیش از 10 درصد زنان در یک کشتی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و در عین حال بیش از 15 درصد آنها در دو کشتی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

در نیروی زمینی آمریکا نیز، پایگاه نظامی «فورت درام» در نیویورک از جمله خطرناک ترین مکان ها برای زنان و مردان از نظر آزار و اذیت جنسی محسوب می شود. در نیروی هوایی هم پایگاه های آموزشی خلبانان از جمله خطرناک ترین مکان ها برای زنان و مردان در نظر گرفته شده است. خطر مورد حمله جنسی قرار گرفتن برای زنان در نیروی هوایی آمریکا از میانگین آن برای زنان در بخشهای دیگر ارتش کمتر بود. در میان سپاه تفنگداران دریایی آمریکا هم یک پایگاه در کالیفرنیا به عنوان خطرناک ترین مکان برای مردان و زنان توصیف شده شد.

پنتاگون این پژوهش را با هدف شناسایی عوامل خطر و مکانهایی که سوء استفاده های جنسی در آنها بیشتر اتفاق می افتد، انجام داد. نتایج این پژوهش، تازه ترین سندی است که مشکلات عدیده وزارت دفاع را نشان می دهد.

پنتاگون در ماه آوریل هم یک گزارش سالانه از سوء استفاده های جنسی در بخشهای مختلف این وزارتخانه منتشر کرد. بر اساس این گزارش، بیشترین آزار و اذیت جنسی در میان ملوانان رخ داده بود. در مجموع هم 6769 مرد و زن عضو پنتاگون در سال گذشته میلادی منتهی به 30 سپتامبر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند که این رقم در سال پیش از آن 6172 نفر گزارش شده بود.

۱۳۹۷/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...