نسخه چاپی

افزایش قیمت نفت، برای هندی‌ها دردسر شد

دهلی‌نو به علت افزایش قیمت نفت و كاهش ارزش روپیه در حال بررسی كاهش واردات نفت و استفاده از ذخایرش است.

به گزارش نما، دو منبع آگاه در دو پالایشگاه مختلف هند گفتند دهلی‌نو، سومین واردکننده نفت در جهان، با هدف کم کردن مشکلات ناشی از قیمت بالای نفت و افت ارزش روپیه، در حال بررسی کاهش واردات نفت است.

تصمیم کاهش واردات نفت نشان می‌دهد که افزایش قیمت نفت و تضعیف ارزهای بازارهای نوظهور احتمالا کاهش تقاضا برای نفت در تعدادی از بازارها که تاکنون مصرف نفت سالمی داشتند، را آغاز خواهد کرد.

قیمت نفت برنت روز پنج شنبه به بالای 80 دلار رسید. حدود 30 درصد از کمترین قیمت سال در 13 فوریه بالاتر رفت. اما از زمانی‌که ارزش روپیه در برابر دلار یک رکورد پایین ثبت کرد، قیمت نفت به روپیه 46 درصد افزایش قیمت داشته است.

پالایشگاه‌های هندی باید پول نفت خام وارداتی شان را به دلار بپردازند و افزایش هزینه‌های واردات در آستانه انتخابات عمومی در سال آینده دردسری برای دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند شده است.

دومنبع آگاه گفتند مقامات پالایشگاه هند در 15 سپتامبر در بمبئی نشست داشتند تا در مورد گزینه‌های معامله با افزایش قیمت نفت را بررسی کنند؛ این وضعیت با کاهش ارزش روپیه بدتر شد.

یکی از منابع آگاه گفت: «یکی از راه‌های فوری این است که پالایشگاه‌ها کاهش خرید نفت را برای کوتاه مدت در نظر بگیرند و ذخایر را کاهش دهند.»

هند بیش از 80 درصد نیاز نفتی خود را وارد می‌کند. بر اساس آمارهای دولتی، این کشور در ماه آگوست روزانه 4.4 درصد نفت خود را وارد کرد که هزینه 12 میلیارد دلاری برای دولت داشت.

به گزارش فارس، ایران سومین تامین‌کننده نفت هند بود که به دنبال درخواست ترامپ برای واردات نکردن نفت از ایران، واردات نفت از تهران را به شدت کاهش داده است. ایران نفت خود را با تخفیف‌های بسیار به هند می‌فروخت.

بانک جی پی مورگان در آخرین گزارش چشم‌انداز بازار گفت: با توجه به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سومین تولیدکننده نفت اوپک، از 4 نوامبر، احتمالا قیمت نفت در ماه‌های آینده به 90 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

این بانک پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت به طور متوسط در 6 ماه آینده به روزانه 85 دلار در هر بشکه برسد.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...