نسخه چاپی

كنترل و لایروبی كانال‌ها و مسیر‌های آب به صورت مستمر

عطایی گفت: برای جلوگیری از مشكل به هنگام بارش در فصل پاییز، جوی‌ها به صورت مستمر كنترل و لایروبی می‌شوند.

به گزارش نما، اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: در شهر تهران کانال ها و مسیر های اصلی وجود دارد که نزدیک به 500 کیلومتر هستند. این کانال ها و مسیرهای اساسی چندین متر زیر زمین هستند و آب های سطحی را از شمال شهر، غرب، مرکزی، شمال غرب و شمال شرق به جنوب شهر منتقل می کند و این ها به صورت مستمر کنترل و لایروبی می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در طول سال حتی در مواقع عادی و به هنگام بارش به دلیل اینکه شهر دچار مشکل نشود، این مسیرها و کانال ها توسط پیمانکاران خاص در مناطق 22 گانه و نواحی 122 گانه به طور مستمر کنترل می‌شوند.

عطایی عنوان کرد: جوی هایی در سطح شهر مشاهده می شوند که بعضی روباز و بعضی رو بسته هستند که پاکسازی این ها جزو وظایف روزمره پیمانکاران خدمات شهری است. پاکسازی همه مسیرها و کانال ها نه تنها به هنگام بارندگی بلکه در تمام طول سال متولی دارند.

وی با اشاره به استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام ماه محرم گفت: در ایام محرم مردم به دلیل استفاده از ظروف یکبار مصرف ممکن است این ظروف داخل جوی ها ریخته شود و به نهرهای اصلی منتقل شوند؛ بنابر این شهرداری به صورت ویژه هر سال در این ایام طرح هایی را برای مناطق 22 گانه پیش بینی می کند.

مدیر کل امور خدمات شهری مطرح کرد: طرح های مختلف و حساسیت هایی های ویژه را به وجود آورده ایم. کنترل کانال ها و جوی های آب جزو وظایف پیمانکاران است و این جوی ها به طور مستمر کنترل می شوند تا شهر دچار مشکل نشود. همچنین محله هایی که در سال های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

وی در پایان تصریح کرد: بهتر است که مردم نیز با ما همکاری کنند. توصیه می کنیم که شهروندان در روزهای عادی و روزهای بارانی از ریختن پسماندشان در جوی های آب جلوگیری کنند تا شهری بدون مشکل به هنگام بارش داشته باشیم.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...