نسخه چاپی

شورای دولتی چین آمریكا را تهدیدی برای نظام تجارت آزاد دانست

شورای دولتی چین با انتشار گزارشی آمریكا و سیاست‌های تجاری آن به عنوان تهدیدی برای نظام تجارت آزاد چندجانبه معرفی كرد.

به گزارش نما، شورای دولتی چین امروز صبح گزارشی در خصوص ادامه اختلافات تجاری میان آمریکا و چین منتشر کرد.

در این گزارش دولتی (اوراق سفید)، آمریکا و سیاست های تجاری آن به عنوان تهدیدی برای نظام تجارت آزاد چندجانبه معرفی شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «آمریکا بی شرمانه یکجانبه گرایی، حمایت گرایی از کالاهای داخلی، و هژمونی اقتصادی را ترویج می‌دهد و با اتهامات دروغین علیه بسیاری از کشورها و مناطق به ویژه چین، آنها را از طریق اقدامات اقتصادی همچون تعرفه های گمرکی تهدید می کند.»

در گزارش شورای دولتی چین بر اهمیت روابط تجاری و اقتصادی بین چین و آمریکا به واسطه ثبات و توسعه ای که برای اقتصاد جهانی ایجاد می کند، تاکید زیادی شده است.

این گزارش دولتی در بخش دیگری آورده است: «نتیجه اقدامات اینچنینی آمریکا علیه کشورها به خصوص چین این است که تنش های تجاری و اقتصادی بین دو کشور در مدت زمان کوتاهی افزایش یافته است. این تنش ها به طور جدی به روابط اقتصادی و تجاری را که طی سال ها از طریق کار مشترک دولت ها و مردم دو کشور توسعه یافته است، آسیب می زند و تهدید جدی برای نظام تجارت چند جانبه و اصول تجارت آزاد است.»

هفته گذشته، واشنگتن در واکنش به اقدام پکن برای خرید تجهیزات نظامی از مسکو، تعرفه های گمرکی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین را افزایش داد. چین نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه های گمرکی بر 60 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا را افزایش داد.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا از 6 ژوئیه سال جاری میلادی پس از اقدام واشنگتن برای افزایش تعرفه های گمرکی فولاد و آلومینیوم آغاز شده است.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...