نسخه چاپی

تعرفه كارت هوشمند ملی چقدر است؟

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال كشور با بیان اینكه هزینه صدور كارت هوشمند ملی با تحریم‌ها و جایگزین شدن كارت‌های داخلی تغییری صورت نخواهد گرفت، بیان كرد: رقم صدور كارت ملی هوشمند بر اساس مصوبه دولت و رقم 31 هزار تومان است.

به گزارش نما، سیف‌الله ابوترابی با اشاره آخرین آمار ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی اظهار کرد: در این رابطه تا به امروز 46 میلیون و 283 هزار نفر از هموطنان برای دریافت کارت هوشمند ملی فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از آمار اشاره شده نیز تا 43 میلیون و 332 هزار کارت صادر شده است و مابقی کارت‌های هوشمند ملی نیز در مرحله صادر شدن و تحویل قرار دارند که این کار نیز بر اساس برنامه در حال انجام است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها تأثیری در فرایند صدور کارت هوشمند ملی گذاشته است یا خیر, بیان کرد: در سال گذشته فراخوان صدور کارت هوشمند ملی را اعلام کردیم، مراجعه مردم بسیار بالا بود و در این مدت توانستیم کارت‌های زیادی صادر کنیم اما متأسفانه به تحریم‌ها برخورد کردیم.

ابوترابی گفت: شرکت متولی واردکننده کارت ملی تاکنون همکاری خوبی با ثبت احوال داشته اما طبیعی است بر اثر تحریم‌ها هزینه واردات بالا رفته باشد و ما در این شرایط با عدم ورود کارت خام برخورد کردیم اما تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات خود داریم.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: در همین رابطه سازمان صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی که کارت ندارند را در اولویت کاری خود قرار داده و در واقع افرادی که کارت ملی قدیمی دارند در مرحله دوم قرار دارند.

وی در خصوص تولید کارت خام برای کارت هوشمندملی افزود: در این خصوص نیز با چاپخانه دولتی به نتیجه رسیده‌ایم و به زودی کارت‌های تولید داخل در اختیار سازمان ثبت احوال کشور قرار خواهد گرفت که در این‌باره به زودی اطلاعات جدیدی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

ابوترابی با بیان اینکه تلاش می‌شود هیچ وقفه‌ای در فرایند صدور و تحویل کارت هوشمند ملی صورت نگیرد، گفت: در این‌باره نیز با توجه به دپوی کارت‌های خام همچنان ماهیانه یک میلیون کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه هزینه صدور کارت هوشمند ملی با تحریم‌ها و جایگزین شدن کارت‌های داخلی تغییری صورت نخواهد گرفت، بیان کرد: رقم صدور کارت ملی هوشمند بر اساس مصوبه دولت و رقم 31 هزار تومان است.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...