نسخه چاپی

رایزنی سران ژاپن و آمریكا در سازمان ملل

«شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن شب گذشته در نیویورك اعلام كرد گفتگوهای سازنده ای با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در خصوص مسائل تجاری و اقتصادی داشته است.

به گزارش نما، این گفتگو پیش از آغاز دور دوم مذاکرات تجاری توکیو و واشنگتن در هفته جاری بود.

به گفته نخست وزیر ژاپن، آنها درباره تجارت و سرمایه گذاری گفتگو و بار دیگر بر تعهدات خود در چارچوب روند غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره تاکید کردند.

آبه همچنین به خبرنگاران حاضر در نیویورک گفت: مذاکرات تجاری ما پس از ملاقات توشیمیتسو موتگی، وزیر اقتصاد ژاپن با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا ادامه خواهد یافت.

مذاکرات موتگی و لایتیزر امروز دوشنبه برگزار می شود.

به گفته سخنگوی دولت ژاپن، آبه و ترامپ قرار است روز چهارشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بار دیگر با هم دیدار کنند.

ترامپ نیز شب گذشته در یک پیام توئیتری ضمن اشاره به دیدارش با آبه نوشت: عازم نیویورک هستم. امشب با نخست وزیر آبه از ژاپن ملاقات می کنم و در خصوص مسائل نظامی و تجاری گفتگو خواهیم کرد. ما کمک های زیادی به ژاپن کرده ایم. می خواهم بیشتر از یک رابطه متقابل ببینم.

وی در توئیت دیگری ضمن تبریک پیروزی نخست وزیر ژاپن برای انتخاب دوباره او به عنوان رئیس حزب حاکم اعلام کرد آبه را برای شام به برج ترامپ دعوت خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن پیشتر گفته بود توکیو و واشنگتن در خصوص مسئله کره شمالی دیدگاه مشترکی دارند. وی همچنین پیام خانواده ژاپنی های مفقود شده در کره شمالی را به ترامپ ارسال کرد.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...