نسخه چاپی

مجهز كردن سوریه به S-300 از حقوق دمشق و مسكو است

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با بیان اینكه تحویل سامانه‌های S-300 به سوریه را حق خودشان می‌دانند، اما گفت كه این تصمیم به روابط مسكو-تل‌آویو آسیبی نمی‌رساند.

به گزارش نما، این اظهارات پس از آن مطرح شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر اقدامات بی‌پروایانه برخی در غرب آسیا، مسکو تصمیم گرفته طی 2 هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را در اختیار سوریه بگذارد.

روزنامه «هاآرتص» هم به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقامات امنیتی-نظامی ارشد مسکو به همتایان خود در تل‌آویو هشدار دادند که هرگونه حمله هوایی به اهداف، تاسیسات و مکان‌های دولتی سوریه با منافع منطقه‌ای روسیه در تضاد و تناقض است.

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه بامداد سه‌شنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

وزارت دفاع روسیه پس از آن اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

شویگو به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است.

۱۳۹۷/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...