نسخه چاپی

شركت‌های تابعه‌ شهرداری درآمدهای خود را به حساب شهرداری واریز نمی‌كنند

عضو شورای شهر تهران گفت: شركت‌های تابعه‌ شهرداری درآمدهای خود را به حساب شهرداری واریز نمی‌كنند.

به گزارش نما، مرتضی الویری در جریان هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر هفته گذشته خود درباره عدم تحقق درآمدهای غیرنقدی در 6 ماهه گذشته سال 97 اظهار کرد: در جلسه قبل بنده تذکری را در این خصوص ارائه کردم و گفتم که در 6 ماهه ابتدایی سال 97 از 4 هزار میلیارد تومان درآمد غیرنقدی تنها 200 میلیارد تومان محقق شده است.

وی تصریح کرد: در‌ آن جلسه بنده خواستار پیگیری این موضوع شدم که خوشبختانه این موضوع مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفت و جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کردند و طی آخرین بررسی‌های صورت گرفته پیش‌نویس دستورالعمل جدید منابع غیر نقد توسط شهرداری تهیه شده است که انتظار می‌رود که هر چه زودتر این دستورالعمل به شورا ارائه شود تا ما بتوانیم آن را تصویب کنیم و شاهد تحول در بحث بودجه غیرنقد شهرداری تهران باشیم.

الویری همچنین به تبصره یک بودجه 97 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس این تبصره تمام واحدهای شهرداری اعم از مناطق، سازمان‌ها و ادارات مکلف هستند که منابع درآمدی خود را بر اساس قوانین و چارچوب به حساب شهرداری تهران واریز کنند.

وی گفت: طبق اطلاعات ما برخی از سازمان‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و این اقدام موجب عدم شفافیت در برخی از مناطق و سازمان‌ها شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و ادارات شهرداری تهران مکلف هستند طبق تبصره یک بودجه 97 شهرداری تهران درآمدهای خود را به حساب شهرداری و خزانه وازیر کنند گفت: عدم واریز درآمدها به حساب شهرداری تخلف است.

به گزارش تسنیم، محمود میرلوحی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به تذکر الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: تذکر بنده نیز در همین رابطه است و انتظار می‌رود تمام درآمدهای شهرداری به حساب تایید شده شورای شهر تهران که افتتاح شده واریز شود.

وی گفت: انتظار داریم شهرداری تهران تمام حساب‌های مد نظر را که افتتاح کرده در اختیار شورای شهر تهران قرار بدهد. ضمن اینکه شهرداری مناطق، ادارات و سازمان‌های شهرداری نیز مکلفند درآمدهای خود را به حساب‌های تایید شده شورای شهر تهران واریز و در ادامه هزینه کنند.

میرلوحی تصریح کرد: عدم واریز درآمدهای شهرداری به حساب‌های مورد تایید شورا تخلف است و انتظار می‌رود شهرداری تهران در این زمینه توجه داشته باشد.

۱۳۹۷/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...