نسخه چاپی

برانكو مردی كه از هیچ، همه چیز ساخت

عکس خبري -برانکو مردي که از هيچ، همه چيز ساخت

تیمی كه بعد ازخوردن گل اول ازتیم های عربی آماده خوردن گل های دوم، سوم و حتی چهارم و پنجم بود حالا به سبك منچسترفرگوسن یا بارسای گوآردیولا به بازی برمی گردد و حتی اسباب حذف تیم برنده را فراهم می سازد.

مهدی یکتا- اگر برانکو نبود برای پرسپولیس چه اتفاقی می افتاد؟ بدون او شاید و حتما پرسپولیس نمی توانست دو فصل پیاپی قهرمان ایران شود و برای دومین سال متوالی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

برانکو بود که پس ازیک نیمه متزلزل و همراه با شکست دردوحه کاری کرد که شاگردانش نیمه دوم ابتکارعمل را از قوی ترین تیم فعلی غرب آسیا بگیرند. آن روز دررختکن تاکتیک پرسپولیس عوض شد. مرد کروات وقتی دید حریف هافبک های تکنیکی الدحیل (بخوانید ادمیلسون و نام تائه هی) نمی شود تغییر تاکتیک داد و ازحسین ماهینی و محمد انصاری مدافعان کناری خود خواست بالاتربازی کنند. تصمیمی که ریسک زیادی داشت اما جواب داد و نزدیک بود پرسپولیس حتی درقطربه گل برسد اما باخت یک برصفرهم امیدوارکننده بود.

اثرگذاری برانکو دراستادیوم آزادی هم ادامه پیدا کرد. حضور80 هزارتماشاگرعاشق پرسپولیسی به جای خود، انگیزه سید جلال، منشا و علیپورهم درست اما آنچه عامل برتری پرسپولیس شد برانکوبود؛ مردی که ازهیچ همه چیزساخت!

باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس برای به دست آوردن جام و افتخاربه مربیان بزرگ نیازدارند و همه مربیان نمی توانند چنین تأثیری بگذارند.

تمرینات برانکو بسیارسخت و طاقت فرساست. او یک کارتاکتیکی را بارها و بارها تکرارمی کند چون اعتقاد دارد تاکتیک ازتکرار، تکرارو تکراردرتمرینات حاصل
می شود. مرد کروات فرهنگ پرسپولیس را به ویژه درآسیا عوض کرد.

تیمی که بعد ازخوردن گل اول ازتیم های عربی آماده خوردن گل های دوم، سوم و حتی چهارم و پنجم بود حالا به سبک منچسترفرگوسن یا بارسای گوآردیولا به بازی برمی گردد و حتی اسباب حذف تیم برنده را فراهم می سازد.

این رویای هواداران پرسپولیس بود. هوادارانی که سال ها با مربیان ایرانی، آلمانی، پرتغالی و... درحسرت جام و رسیدن به نیمه نهایی آسیا به سربردند و بالاخره گمشده خود را به دست آوردند. برانکو شاید دراروپا یک مربی درجه دوم باشد اما درفوتبال ایران درجه یک است. او مورینیو یا گواردیولا نیست. حتی والورده هم نیست! او برانکو ایوانکوویچ است. همان پروفسوری که میروسلاو بلاژوویچ با خود به ایران آورد. مردی که پس ازسال ها مربیگری درتیم ملی و پرسپولیس به خوبی با روحیات بازیکنان و ادبیات فوتبال ایران آشناست وآن را با علم خودش ادغام کرده است. عجیب نیست وقتی می بینیم پرسپولیس تیمی که ازدو پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی و تابستانی خود محروم شده و 5 بازیکن کلیدی فصل خود را ازدست داده و فقط 11 بازیکن بزرگسال قابل اعتماد درترکیب خود دارد (فراموش نکنید سیامک نعمتی هم محروم بود) موفق می شود الدحیلی را شکست بدهد که یک سال و نیم درآسیا و قطرشکست نخورده بود!

پرسپولیس باید قدراین مرد را بداند و به اعتقاد ما قراردادش را چند سال دیگرهم تمدید کند. به قول بزرگی برانکو می تواند یک آلکس فرگوسن دیگربرای پرسپولیس باشد. باورکنید!

۱۳۹۷/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...