نسخه چاپی

موسوی تبریزی علیه تاج‌زاده!

برای اولین بار یك اصلاح‌طلب به مواضع همفكران خود در ربط دادن وضعیت اقتصادی كشور به آنچه كمك‌های ایران به كشور‌های دیگر می‌نامند، اعتراض كرده است كه باید آن را به فال نیك گرفت.



برای اولین بار یک اصلاح‌طلب به مواضع همفکران خود در ربط دادن وضعیت اقتصادی کشور به آنچه کمک‌های ایران به کشور‌های دیگر می‌نامند، اعتراض کرده است که باید آن را به فال نیک گرفت. یک روزنامه اصلاح‌طلب با سیدحسین موسوی تبریزی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل تشکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه مصاحبه‌ای انجام داده، با سؤالات جهت دار در مورد اینکه عزاداری‌ها باید مردمی باشد و نه حکومتی، و مراسم اربعین تا چه حد باید مردمی باشد و دولت در این موارد نباید اقدامی انجام دهد و مداح‌ها نباید سیاسی باشند و... اما جواب‌های موسوی تبریزی در موارد بسیاری خلاف خواسته اصلاح‌طلبان بیان شده است. از جمله موسوی تبریزی می‌گوید: «برخی در گوش مردم می‌خوانند که پول مراسم شما در جای دیگری خرج می‌شود و با شعار‌هایی مردم را تحریک می‌کنند که مردم ایران از گرسنگی در حال فوت شدن هستند، چراکه پول ایران در عراق خرج می‌شود و باید جلوی اینگونه تحرکات گرفته شود.» لازم است یادآوری شود که مصطفی تاج‌زاده، زندانی فتنه ۸۸ و مورد حمایت اصلاح‌طلبان پیش‌تر گفته بود که «برخی از مردم ماه‌هاست گوشت نخورده‌اند. این ننگ است. این همان چیزی است که آقای بهشتی می‌گفت که این جامعه لجن است. اینجا مردم گرسنه باشند که می‌خواهیم به آب‌های گرم مدیترانه دسترسی پیدا کنیم؟!»
موسوی تبریزی در جای دیگری در مورد سیاسی شدن مجلس امام حسین علیه السلام می‌گوید: «عزاداری برای امام حسین (ع) و ائمه اطهار هرچه مردمی‌تر برگزار شود قطعاً مؤثرتر خواهد شد و سیاست ظاهری حکومتی را به آن اضافه نکنیم، نه آنکه بگوییم منبرهایمان سیاسی است و باید از سیاست جدا باشد. پیام امام حسین (ع) سیاسی و حاوی نکات بسیاری است. منظور از منبر‌های سیاسی آن است که از باند‌بازی‌ها، گروه بازی‌ها و جناح‌بندی‌ها در منبر‌ها دوری شود.» و بعد در مورد وظیفه دولت در زیارت اربعین می‌گوید: «دولت باید برای برگزاری اینگونه مراسم نظمی دهد. همچنین در زمان نزدیک شدن به مراسم اربعین شاهد این موضوع هستیم که مبلغ بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار گران می‌شود بنابراین دولت باید جلوی اینگونه گرانی‌ها را بگیرد یا یک سوبسیدی بدهد تا بلیت‌ها گران نشوند یا حتی به کمک هیئت‌ها بیاید تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌های خدمات‌رسانی زوار را به آسانی انجام دهند... دولت ایران راه را برای حضور مردم در مراسم اربعین هموار سازد و این بهترین موضوعی است که دولت می‌تواند انجام دهد.»

۱۳۹۷/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...