نسخه چاپی

امید روسیه به مذاكرات ابراهیمی

نماینده روسیه در سازمان ملل با ابراز رضایت از تصویب بیانیه پیشنهادی این كشور در شورای امنیت در مورد حمایت از طرح آتش‌بس در عید قربان در سوریه، ابراز امیدواری كرد سفر هفته آینده "اخضر ابراهیمی" به مسكو مفید و موثر باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه بعد از پایان رایزنی‌های غیرعلنی شورای امنیت در خصوص سوریه به خبرنگاران گفت که مقامات مسکو امیدوارند، سفر هفته آینده "اخضر ابرهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به روسیه نتیجه بخش باشد.

چورکین گفت: ما از ابراهیمی حمایت می‌کنیم و در انتظار سفر هفته آینده وی به مسکو هستیم و امیدواریم که مذاکرات او به روسیه این امکان را بدهد تا سهمی در حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در سوریه داشته باشد.

شورای امنیت روز گذشته در پشت درب‌های بسته در نشستی بیانیه پیشنهادی روسیه در خصوص حمایت از طرح ابراهیمی در مورد آتش بس در سوریه را به تصویب رساند.

نماینده روسیه در سازمان ملل با ابراز رضایت از این تصمیم شورای امنیت، یادآور شد که بیانیه مصوبه بر اساس سندی است که از سوی هیئت نمایندگی روسیه تهیه شده بود.

چورکین همچنین اعلام کرد که ابراهیمی سعی دارد که مناقشه در سوریه را بر اساس توافقات ژنو حل و فصل کند و این توافقات اساس کار وی در این راستا خواهد بود و ما این مسئله را بسیار مهم می‌دانیم.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین تاکید کرد که مقامات مسکو از پیشرفت کار ابراهیمی خرسند هستند و معتقدند که پیشنهاد آتش‌بس وی می‌تواند امیدی برای عادی شدن اوضاع در سوریه و کشورهای همسایه آن باشد و از تلاش‌های وی در این راستا حمایت خواهند کرد.

۱۳۹۱/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...