نسخه چاپی

روسیه آسمان اروپا را در سوریه رصد می كند

روسیه سیستم‌های ردیاب جدید خود را در سوریه با قابلیت پوشش آسمان اروپا تقویت می‌كند.

به گزارش نما، این خبر در حالی اعلام می‌شود که چندی پیش یک هواپیمای نظامی روسیه مدل آی‌ال – ۲۰ با ۱۵ سرنشین نظامی در استان لاذقیه سوریه همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه سرنگون شد.

کرملین، اسرائیل را با وجود آنکه این هواپیمای روسی توسط آتش سامانه‌های دفاع موشکی سوریه سرنگون شد، مقصر این حمله اعلام کرد.

ولادیمیر میخایف، معاون مدیر شرکت بزرگ تجهیزات رادیو-الکترونیکی نظامی KRET روسیه به یک رسانه دولتی این کشور گفت: کرملین در نتیجه اتفاقی که از بابت حمله اسرائیل رخ داد می‌خواهد سیستم‌های ردیاب خود را در آسمان از سوریه گرفته تا اروپا تقویت کند.

این شرکت تخصص در ساخت و توسعه جنگ افزارهای الکترونیکی و دستگاه‌های تخصصی جمع آوری اطلاعات و سیستم‌های شناسایی و رادار هوایی دارد.

او به خبرگزاری تاس گفت: با توجه به اینکه اسرائیل پیش از این نیز گفته که به هدف قرار دادن اهداف در منطقه ادامه ‌خواهد داد و بمب‌ها و موشک‌های هدایت شونده توسط اسرائیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت سیستم‌هایی که قادر به مقابله با سلاح‌های دقیق و هدایت شونده هستند، به سیستم‌های راداری متعارف ما اضافه خواهند شد.

این مقام روس تاکید کرد: علاوه بر آن سیستم‌هایی مستقر خواهند شد که تمامی ابزارها و سیستم‌های کنترل هوایی و گروه‌بندی کشتی‌ها را مسدود خواهند کرد.

او ادامه داد: ما به این ترتیب نه فقط می‌فهمیم که چه کسی وارد حریم هوایی منطقه شده بلکه محل یک هواپیما به روی باند فرودگاه چه در اسرائیل یا عربستان و چه حتی در اروپا را خواهیم فهمید.

به گفته این مقام روس، این سیستم اینطور عمل می‌کند که به هواپیمای مدنظر پیش از معرفی انواع گزینه‌ها یک شماره اختصاص می‌دهد.

او همچنین گفت: گزینه‌ها شامل شناسایی رادیو الکترونیک،‌ تضعیف یا سرکوب تجهیزات الکترونیکی می‌شوند. روسیه وعده داده که مقصر بودن اسرائیل در سرنگونی هواپیمای آی ال – ۲۰ را تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری نووستی گزارش کرد که وزارت دفاع روسیه خلبان‌های اسرائیلی را بابت قرار گرفتن این هواپیمای روس در مسیر آتش موشک‌های ضد هوایی سوریه مقصر می‌داند.

۱۳۹۷/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...