نسخه چاپی

بیرانوند در گفتگو با نما:

آمریكا منافع خود از برجام را تامین كرد ولی ایران از اجرای برجام متضرر شد/ آقای ریس جمهور! ما از شورای امنیت طلبكاریم نه بدهكار

عکس خبري -آمريکا منافع خود از برجام را تامين کرد/ ايران از اجراي برجام متضرر شد/  آقاي ريس جمهور! ما از شوراي امنيت طلبکاريم نه بدهکار

نماینده ادوار مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: : آمریكا منافعش را از برجام گرفته و به تعهداتش هم عمل نكرده ولی همچنان دوربین های آمریكا شبانه روزی در مراكز حساس ما فعال بوده و جاسوسی می كند.

بهرام بیرانوند نماینده ادوار مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانات اخیر رئیس جمهور در سازمان بین الملل، گفت: دولتمردان به اشتباه فکر می کنند نهادهای بین المللی برای احقاق حق دولت های ضعیف دنیا بنا شده درحالی که این نهادها را قلدرمآبان و فاتحین جنگ جهانی راه انداخته اند تا به منافع خود برسند.
وی تصریح نمود: رئیس جمهور بهتر بود هم وزن سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل صحبت می کرد اینکه طرف مقابل مسئولان ما را متهم به فساد کرده و از مردم جدا تعریف کند تا هزینه تراشی نماید و بخواهد دست جمهوری اسلامی ایران را از منطقه کوتاه کند و ما بیاییم تظاهر کنیم بچه درسخوان کلاس هستیم و به ضوابط سازمان ملل پایبندیم خوب نیست.
وی ادامه داد: این پایبندی به ضوابط سازمان ملل از بعد تصویب برجام چه منافعی برای کشور داشته است جز اینکه ادعاهای آمریکا تبدیل به ضابطه و قانون شده و منافع خود را از برجام گرفته اند و ما همچنان اجازه دادیم محدودیت ها بر کشورمان تحمیل شود.
وی افزود: روحانی دل خوش کرده که غرب از وی تعریف کند کما اینکه روزی هم که بحرین از ایران جدا شد سازمان ملل از شاه ملعون تقدیر کرد ولی تقدیر و لحن نرم سازمان ملل برای کشوری که منافعش زیر پای آمریکا له شده چه ارزشی دارد.
وی خاطر نشان کرد: با رفتار های متعارض و دوگانه شورای امنیت در قبال جمهوری اسلامی ایران پیرامون محکومیت حوادث تروریستی اهواز و عمل به تعهدات برجام از سوی ایران و از سوی دیگر سکوت در برابر خروج آمریکا از برجام و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اشتباه است که فکر کنیم نهادهای بین المللی دارای هویت یا اراده مستقل اند و اگر می بینید در شورای امنیت یا سازمان ملل بیانیه ای هم در محکومیت صادر می شود آمریکا حق وتو دارد و بیشتر جنبه توصیه ای آن برای امریکا مطرح است.
وی با بیان اینکه آقای روحانی کجا توانسته از طریق شورای امنیت یا سازمان ملل تغییر اندکی در رفتار امریکا علیه مردم ایجاد نماید که ابراز تشکر می کند، گفت: آمریکا منافعش را از برجام گرفته و به تعهداتش هم عمل نکرده ولی همچنان دوربین های آمریکا شبانه روزی در مراکز حساس ما فعال بوده و جاسوسی می کند.
وی افزود: برخی از رجال سیاسی ما گویی برای مذاکره با غرب اعتیاد گرفته اند و به نوعی خود کوچک بینی مقابل غرب مبتلا شده اند رفتاری که با بلوک قدرتمند غیر غربی چون چین و هند وجود ندارد و در نهایت غرور و بی محلی صورت می گیرد ولی با اروپا و امریکا در نهایت خضوع ذاتی رخ می دهد که حریف هم از این اعتیاد آگاه شده و دارد حداکثر سوء استفاده را می کند.
بیرانوند افزود: اکنون تبعات ناگوار این رفتارها را در عدم تعهد آمریکا به برجام و بروز نابسامانی در فضای اقتصاد کشور با عدم برنامه درست دولت شاهدیم که دولت همچنان بدون نگاه به داخل پشت در خانه غرب ایستاد و دارد لاف قانونمندی می زند.

۱۳۹۷/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...