نسخه چاپی

آمریكا به دنبال توطئه چینی علیه روسیه

وزیر كشور آمریكا با اشاره به قدرت و نفوذ روسیه در بازار انرژی پیشنهاد كرد محاصره دریایی روسیه تنها راه بیرون كردن این كشور از بازار انرژی جهان است.

به گزارش نما، «راین زینکی»، وزیر کشور آمریکا روز جمعه ضمن سخنرانی در اجلاس انرژی پیتسبورگ مدعی شد: در صورت لزوم نیروی دریایی آمریکا قادر است روسیه را محاصره دریایی کند تا از این طریق به کنترل این کشور بر نقل و انتقالات نفت و گازی که از خاورمیانه به اروپا می‌روند، پایان دهد.

زینکی در ادامه ادعا کرد آمریکا با نیروی دریایی‌اش این توانایی را دارد که با محاصره دریایی از ورود روس ها به بازار انرژی جلوگیری کند.

وزیر کشور آمریکا با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد روسیه به فروش انرژی وابسته است، مدعی شد: به عقیده من دلیلی که آن ها [روس ها] را به خاورمیانه کشانده این است که به دنبال دلالی انرژی در این منطقه هستند همانطور که این اقدام را در اروپای شرقی و کمربند جنوبی اروپا انجام می‌دهند.

زینکی دو گزینه اقتصادی و نظامی را برای مقابله با روسیه و ایران در صنعت انرژی پیشنهاد کرد و مدعی شد کنترل روسیه و ایران در بازار انرژی از عهده آمریکا بر می‌آید چراکه آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز است.

پیشتر واشنگتن بارها نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز طبیعی نورد استریم2 و انتقال گاز روسیه به اروپا ابراز نگرانی کرده بود.

خط لوله گازی نورداستریم 2 از سواحل شمالی سن پترزبورگ آغاز می شود و پس از عبور از دریای بالتیک به شمال شرق آلمان می رسد. نورد استریم 2 پروژه مشترک شرکت گازپروم روسی با شرکت فرانسوی انجی، شرکت اتریشی رویال داچ شل، و همچنین دو شرکت آلمانی یونیپر و وینترشال است.

این خط لوله در سال 2019 به بهره برداری می رسد و سالانه 65 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد.

۱۳۹۷/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...