نسخه چاپی

اعتراض آلمانی ها به سیاست های نژادپرستانه دولت

حدود ۱۴ هزار نفر از مردم در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه برلین، در آلمان تظاهرات كردند.

به گزارش نما، حدود 14000 نفر از مردم آلمان روز گذشته (شنبه) در تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر هامبورگ شرکت کردند. این تظاهرات با نام «با یکدیگر علیه نژادپرستی» از سوی بیش از 450 سازمان مورد حمایت قرار گرفت. سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند انتظار می رود تعداد تظاهرکنندگان به 30 هزار نفر هم برسد.

تظاهرکنندگان از مقامات آلمان درخواست کردند اخراج پناهجویان از آلمان را متوقف کنند و از حق مردم برای مهاجرت و پناهندگی حمایت کنند. بر اساس اعلام روزنامه «دی زیت»، تظاهرکنندگان همچنین خواهان اخراج «هورشت زیهوفر»، وزیر کشور آلمان و همچنین انحلال «دفتر فدرال برای محافظت از قانون اساسی آلمان» شدند.

هورشت زیهوفر پیشتر در ماه سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود که مهاجران «مادر همه مشکلات سیاسی» در آلمان هستند. رئیس دفتر فدرال برای محافظت از قانون اساسی آلمان هم پس از گسترش درخواستها برای استعفا، از این سمت برکنار شد؛ زیرا وی طرفدار دیدگاه های ضد مهاجرتی بود.

کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون به دلیل تشدید درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا، شاهد هجوم بی سابقه پناهجویان بوده اند. به تازگی چندین تجمع اعتراضی هم در اعتراض به حضور پناهجویان در آلمان برگزار شده است.

پیش از این وزیر کشور آلمان برای بازگشت پناهجویان به کشورهایشان، پیشنهاد کمک هزینه مالی را ارائه کرده بود. بنابر اعلام مقامات آلمانی، به هر پناهجویی که با درخواست پناهندگی اش موافقت نشده این فرصت داده می شود تا بدون درج مهر اخراج در مدارکش، مبلغی به عنوان کمک هزینه از دولت دریافت کند و به کشور خود بازگردد.

سیاست «درهای باز» آنگلا مرکل پیشتر باعث هجوم بی سابقه پناهجویان به این کشور شد. اما به دلیل سیل پیش بینی نشده هجوم مهاجران به این کشور، آلمان در سال گذشته درخواست پناهندگی تعداد زیادی از این پناهجویان را رد کرد.

۱۳۹۷/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...