نسخه چاپی

محورهای اصلی برنامه سوم توسعه شهر تهران

میرزایی با اشاره به محورهای اصلی برنامه سوم توسعه بیان كرد: این برنامه شامل محورهای اصلی چون كاهش آلودگی های زیست محیطی، بهبود نظام حمل و نقل همگانی و كاهش ترافیك، كاهش آسیب اجتماعی بهبود سلامت شهری، صیانت از باغ ها و نوسازی بافت های فرسوده، بازسازی مالیه شهری و بهبود حكمروایی شهری است كه شورای شهر آنها را تصویب و به ما ابلاغ كرده است.

به گزارش نما، حجت الله میرزایی در نشست خبری ظهر امروز(یک شنبه) برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: سند لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهراناز سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ محصول فعالیتی یک ساله است. این برنامه از ویژگی های مهمی برخوردار است و فرایند تدوین آن از مهر ۹۶ آغاز شده است.

وی عنوان کرد: حدود ۴۰ کار مطالعاتی در این ۹ ماه گذشته انجام شده است که ۱۵ تای آنها منتشر شدند و بقیه ی آن ها در مراحل چاپ است. در این ۹ ماه کارشناسان و مدیران شهرداری و مشاوران شورای شهر تهران با ما همکاری کردند که در طی یک فرایند طولانی و مسئله شناسی در هر حوزه، احکام قانونی مورد نیاز تدوین شده است.

میرزایی با اشاره به محورهای اصلی این برنامه افزود: نتیجه این فرایند طولانی و کار مشارکتی لایحه ای است که از سه بخش تشکیل شده است.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در ادامه مطرح کرد: ۱۰ فصل تخصصی و یک فصل عمومی پیش بینی شده است که در هر ۱۰ فصل آن سه بخش مذکور وجود خواهد داشت.

محورهای اصلی برنامه سوم توسعه شهر تهران

میرزایی تصریح کرد: برنامه یک برنامه هسته ای است که جامعیت دارد و بر حوزه های اصلی راهبردی که توسط شورای شهر انجام می شود متمرکز است.

وی با اشاره به محورهای اصلی این برنامه بیان کرد: این برنامه شامل محورهای اصلی چون کاهش آلودگی های زیست محیطی، بهبود نظام حمل و نقل همگانی و کاهش ترافیک، کاهش آسیب اجتماعی بهبود سلامت شهری، صیانت از باغ ها و نوسازی بافت های فرسوده، بازسازی مالیه شهری و بهبود حکمروایی شهری است که شورای شهر آنها را تصویب و به ما ابلاغ کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری اظهار کرد: شهرداری همه رفتارها، تصمیمات و تراکنش ها و عملیات مالی و بازرگانی خود را باید تا پایان برنامه سوم تحویل دهد تا به صورت شفاف در معرض دید شهروندان و کارشناسان قرار گیرد.

میرزایی افزود: حدود نیمی از ۹۱ حکم که در برنامه لحاظ شده اختصاص یه اصلاح ساختار سیستم شهرداری دارد؛ به بیان دیگر برنامه سوم هم برنامه اصلاحات ساختاری و هم برنامه شهری است.

وی عنوان کرد: برنامه با پایبندی به همه اصول متعارف برنامه ریزی چون آینده نگری، مشارکت پذیری، رویکرد سیستمی، انعطاف پذیری و هماهنگی های افقی و عمومی تدوین شده است و ما سند برنامه را در معرض دید کارشناسان قرار می دهیم و فراخوان نیز خواهیم زد.

میرزایی در پاسخ به این سوال در ۵ سال آینده برای ایمن سازی شهر چه برنامه ریزی شده است، گفت: در حوزه امنیت شهری چند موضوع به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ۱۰ حکم به حوزه ایمنی و امنیت اختصاص دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری اضافه کرد: در این برنامه مقاوم سازی ساختمان ها با شروع از ساختمان های دولتی، تجهیز سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت و پشتیبانی شهر تهران برای مقابله با حوادثی چون زلزله، آتش سوزی و سیلاب پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای ایمنی شهر تهران، بودجه پیشنهادی مطرح شده است و آنچه به تصویب شورای شهر برسد ملاک عمل است.

۱۳۹۷/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...