نسخه چاپی

كارگزاران روحانی را ضمیمه لیبرالیسم كرد!

محمد قوچانی، نایب رئیس كمیته سیاسی حزب كارگزاران سازندگی ایران و سردبیر روزنامه سازندگی در سرمقاله و تیتر اول شماره دیروز روزنامه، كل سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی را به نفع لیبرالیسم مصادره كرد.


محمد قوچانی، نایب رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران و سردبیر روزنامه سازندگی در سرمقاله و تیتر اول شماره دیروز روزنامه، کل سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی را به نفع لیبرالیسم مصادره کرد. او با تیتر «لیبرالیسم علیه امپریالیسم» به مدح و ثنای سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت که باعث شده سخنان ترامپ، رئیس جمهور امریکا خنثی شود. قوچانی که پیش‌تر در یادداشتی حسن روحانی را لیبرال دانسته بود، حالا این سخنرانی را غلبه لیبرالیسم روحانی بر امپریالیسم ترامپ می‌داند. او ترامپ را نماد ناسیونالیسم وحشی در آن سخنرانی دانسته و روحانی را نماد لیبرالیسم: «جریان سیاسی و فکری دکتر حسن روحانی در ایران که بر نظریه اعتدال بنا شده است، یک جریان آزادیخواهانه و میانه‌رو است که در ادب سیاسی جدید اصطلاحاً لیبرالیسم محافظه‌کار یا راست مدرن شناخته می‌شود... لیبرال‌ها قبل از آزادی به اعتدال‌گرایی و واقع‌گرایی بها می‌دهند و در سیاست داخلی از حکومت قانون مقدم بر حکومت مردم دفاع می‌کنند. در سیاست خارجی نیز لیبرالیسم بر ناسیونالیسم مثبت و سازنده بنا شده است.»
روزنامه سازندگی رسماً روحانی را لیبرال معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد کارگزاران ولع عجیبی به واژه لیبرالیسم دارند. در حالی که سخنرانی حسن روحانی برخلاف سخنرانی‌های دیگرش در سازمان ملل، چون برخاسته از مفاهیم انقلابی ایران بود، باعث مدح و افتخار بسیاری از ایرانیان شد. نظر کارگزاران البته با نظر امام خمینی هم زاویه جدی دارد و امام نیست که ببیند حزب هاشمی رفسنجانی چگونه ریل لیبرالیسم را جایگزین اسلام ناب محمدی مدنظر ایشان کرده است و به جای وصف ایرانی-اسلامی از سخنان رئیس جمهور روحانی ایران به آغوش مفاهیم غربی پناه می‌برد.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...