نسخه چاپی

مخالفت شورشیان سوریه با پیشنهاد تهران و مسكو

به دنبال تلاش های ایران و روسیه برای حل بحران سوریه، شورشیان سوری با پیشنهاد تهران و مسكو برای انجام گفت وگوها میان آن ها با دولت این كشور مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از کیهان برهان غليون، رئيس كميته موسوم به شوراي ملي معارضان سوريه با رد پيشنهادهاي ايران و روسيه براي انجام گفت وگوها ميان شورشيان سوريه با دولت اين كشور، مدعي شد كه مسكو و تهران «صلاحيت رهبري گفت وگوها» در سوريه را ندارند. به گزارش ايسنا، وي در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن مدعي شد كه اين دو كشور خود مانعي بر سر حل بحران سوريه هستند و حل اين بحران را با مشكل مواجه كرده اند.
اين رهبر شورشيان سوريه در ادامه ادعاهاي بي اساس خود مسكو و تهران را دشمنان ملت سوريه خواند.
غليون ادامه داد: معارضان سوريه به طور عام و شوراي ملي به طور خاص هيچ دعوتي براي انجام گفت وگوها نه از سوي ايران و نه از سوي ديگر كشورها دريافت نكرده اند. همچنين هنوز حداقل شروط موجود براي انجام مذاكرات فراهم نشده است و ما به عنوان معارضان تأكيد مي كنيم كه قبل از بركناري بشار اسد و رفتن او از قدرت، هرگز به پاي ميز مذاكره نخواهيم آمد. تا زماني كه چنين تصميمي ندارند چگونه ما را به گفت وگو مي خوانند؟
در همين حال احمد حجازي، رئيس ستاد مشترك ارتش آزاد سوريه نيز در گفت وگو با الشرق الاوسط مدعي شد كه ايران و روسيه و متحدان آن ها چه بخواهند و چه نخواهند در درگيري هاي سوريه طرف اصلي به شمار مي روند و نظام سوريه تنها دنباله رو اين ائتلاف است.
اين در حالي است كه تهران و مسكو كه بارها براي حل بحران سوريه تلاش هاي بسياري انجام داده و پيشنهادهايي را ارائه كرده بودند، اين بار پيشنهاد برگزاري «گفت وگوي ملي با حضور همه طرف هاي درگير در بحران سوريه در تهران و يا هر كشور ديگري در منطقه» را مطرح كردند.

۱۳۹۱/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...