نسخه چاپی

اعلان جنگ پوتین به اردوغان، سوریه خط قرمز ماست

پوتین سوریه را جزو خاك روسیه دانست و به اردوغان درباره شروع جنگی علیه دمشق هشدار داد و آن را خط قرمز مسكو دانست.

به گزارش نما به نقل از کیهان، رسانه هاي خبري از مكالمات تند ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه خبر دادند.
رسانه هاي تركيه اعلام كردند، پوتين به اردوغان گفته است اگر فقط يك سرباز تركيه وارد خاك سوريه شود ما آن را به منزله جنگ با سوريه مي دانيم و در آن صورت فورا وارد عمل مي شويم.
رئيس جمهور روسيه تاكيد كرد، روسيه آماده جنگ است و بر سر سوريه با كسي شوخي ندارد.
خبرگزاري روسي نووستي نيز با اعلام اين خبر اظهار داشت، رئيس جمهور روسيه در گفت وگوي تلفني با نخست وزير تركيه تاكيد كرده است امنيت سوريه امنيت روسيه است و مسكو آماده دفاع از دمشق با تمام امكانات است.
نشريه آيدنلك تركيه نيز در اين باره نوشت، اردوغان اين اظهارات را تهديد دانسته و آن را غيرقابل قبول دانسته است.
گرچه منابع رسمي هنوز صحت اين گفت وگو را تاييد نكردند اما روابط روسيه و تركيه از 10اكتبر (19مهر) پس از آنكه آنكارا هواپيماي سوري در حال پرواز از مسكو به دمشق را وادار كرد در تركيه به زمين نشيند رو به وخامت رفت.
در همين رابطه سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه از تركيه خواست آشكارا اعلام كند در هواپيماي مسافربري سوريه كه دولت تركيه آن را به فرود در فرودگاه آنكارا مجبور كرد هيچ نوع سلاحي وجود نداشته است.
وي افزود، دولت تركيه ادعا كرد كه اسلحه و تجهيزات جنگي با هواپيماي مسافربري حمل مي شود در حالي كه اين هواپيما حامل تجهيزات برقي بود و هيچ نوع سلاحي حمل نمي كرد.
لاوروف گفت، اكثريت مردم سوريه از رئيس جمهور كشورشان حمايت مي كنند.وزير خارجه روسيه همچنين اظهار داشت، فشار بر دولت سوريه با هدف تغيير نقشه خاورميانه است.
از سوي ديگر، شبكه تلويزيوني الاخباريه سوريه گزارش داد، عربستاني ها به حمايت خود از تروريست هاي مسلح در سوريه اعتراف كردند.
به گزارش اين شبكه، درحالي كه حمايت مالي و تسليحاتي قطر، تركيه و عربستان سعودي از گروه هاي مسلح تروريست در سوريه مسئله پنهاني نيست روزنامه عربستاني الرياض نيز اعلام كرد تروريست هاي مسلح در سوريه نخستين حقوق خود را از عربستان و قطر دريافت كردند.
در همين رابطه منابع خبري تركيه به نقل از برخي از مخالفان سوري نوشتند كه پرداخت حقوق به مخالفان سوري پس از يك وقفه با استفاده از كمك هاي مالي كشورهاي ليبي، امارات عربي متحده و قطر بار ديگر از سر گرفته شد.
سربازان ارتش سوريه موفق شدند در درگيري با شورشيان در محله هاي مختلف شهر حلب تلفات سنگيني را به آنان وارد كنند.
ده ها فرد مسلح تروريست همچنين در حملات نيروهاي ارتش سوريه در شهر حمص و ريف دمشق كشته شدند و چندين دستگاه خودروي آنان منهدم شد.
تلويزيون سوريه در خبري از جنايت جديد تروريست هاي مسلح در ريف دمشق خبر داد.
گروهك هاي تروريستي در ادامه اقدامات خشونت بار خود در منطقه دوما در ريف دمشق 13شهروند سوري از جمله يك زن و 3 كودك را به قتل رساندند.
ساير رويدادها
¤ يك ژنرال روسي اعلام كرد مخالفان سوري با استفاده از موشك هاي ضد هوايي آمريكايي هلي كوپترهاي سوريه را هدف قرار مي دهند.
¤ اداره امنيت و پيشگيري اردن از دستگيري هفت تبعه سوري به دليل همراه داشتن تجهيزات پيشرفته ارتباطي ماهواره اي خبر داد.
¤ نماينده سوريه در سازمان ملل اعلام كرد تركيه سلاح هاي هسته اي در اختيار دارد و ميزبان گروه هاي مسلح و تروريست است.

۱۳۹۱/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...