نسخه چاپی

مقصد نهایی مجروحان یمنی

مجروحان جنگ یمن با انتقال به مسقط توسط نیروهای امنیتی و هلال احمر امارات متحده عربی برای درمان به كشور هند منتقل می‌شوند.

به گزارش نما، جنگ ائتلاف عربستان سعودی و امارات با همکاری دیگر کشورهای عربی و آمریکا علیه مردم مظلوم یمن باعث کشته و زخمی شدن صدها یمنی از کودک، زن و پیرمرد و جوان شده این در حالی است که جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری از افزایش تلفات و فشارها بر مردم یمن تنها به انتقاد و ابراز تاسف بسنده می‌کنند.

عربستان سعودی و امارات به منظور تحت کنترل گرفتن بنادر و مناطق استراژیک یمن اقدام به حمله نظامی به یمن نموده و این دو کشور هزینه‌های سنگین جنگ را به تنهایی متقبل شده‌اند که کشته و مجروح شدن صدها نیروی نظامی این کشورها نیز به آن اضافه می‌شود.

امارات تمام هزینه‌های مجروحان یمنی که برای ائتلاف می‌جنگند را پرداخت می‌کند.

دولت امارات متحده عربی هر هفته بیش از 150 مجروح یمنی را از طریق فرودگاه مسقط به هند اعزام می‌کند و تمامی هزینه‌های درمان مجروحان را پرداخت می‌کند. این در حالی است که اخذ ویزای هند نیز توسط هلال احمر امارات در مسقط صورت می‌گیرد.

اعزام مجروحان یمنی از یمن به مسقط از طریق راه زمینی صورت می‌گیرد و فقط مجروحانی که وضعیت نسبتا مساعدی برای اعزام دارند به مسقط منتقل می‌شوند.

چرا مسقط؟

خطوط هواپیمایی امارات و هند از طریق فرودگاه‌های ابوظبی، دوبی، شارجه و راس الخیمه هر روز حداقل یک پرواز به مقصد هند دارند حال چرا مجروحان یمنی از طریق مسقط به هند اعزام می‌شوند؟ کارشناسان سیاسی عربی معتقدند که پاسخ این سوال دو وجه دارد اول اینکه امارات از ورود مجروحان یمنی و خانواده آنان به امارات ترس داشته و جهت جلوگیری از تنش و مسایل امنیتی آنها را به امارات منتقل نمی‌کند. دوم اینکه برای رد گم کردن هزینه‌های خود در جنگ یمن امارات مجبور است که مجروحان را از طریق کشوری ثالث به هند اعزام کند.

چرا امارات برای مجروحان یمنی هزینه می کند؟

هزینه سنگین درمان هر مجروح یمنی بالغ بر 400 هزار درهم است و امارات متحده عربی این هزینه ها را به راحتی پرداخت می‌کند. رسانه‌های منتقد عرب فاش کردند که امارات به منظور جلب و جذب یمنی ها و مظلوم نمایی اقدام به پرداخت هزینه سنگین درمان مجروحان می کنند که تعدادی از مجروحان که به صورت سطحی زخمی شده‌اند پس از دوره درمان در یمن و یا هند دوباره جهت تبلیغ و حمایت از نیروهای امارات و عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن می‌روند.

جذب یمنی‌ها و مظلوم نمایی امارات تاکنون موفق نبوده زیرا مردم یمن به چشم خود حملات سنگین جنگنده‌ها و توپخانه‌های امارات و عربستان سعودی به منازل مسکونی و مردم بیگناه را شاهد هستند.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...