نسخه چاپی

سرنوشت نامعلوم یك فیلم پس از 7 سال بلاتكلیفی

فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» پس از گذشت ۷ سال از زمان تولید و ۶ سال از صدور پروانه نمایش، همچنان به نمایش در نیامده است.

به گزارش نما، فیلم سینمایی «شیرین، قناری بود» به کارگردانی داود توحیدپرست با موضوع حضور دختران در ورزشگاه‌ها سال ۱۳۹۰ ساخته شد. این فیلم با گذشت ۷ سال از زمان تولید و ۶ سال از صدور پروانه نمایش، در سینما و شبکه خانگی به نمایش درنیامده که همین امر اعتراض کارگردان آن را در پی داشته است.

بنیاد سینمایی فارابی به عنوان مالک فیلم «شیرین قناری بود»، هفته گذشته جوابیه‌ای خطاب به توحیدپرست منتشر کرد. در این جوابیه بنیاد سینمایی فارابی به چند نکته درباره این فیلم اشاره کرده بود:

فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» به هیچ عنوان توقیف نبوده است.

بنیاد سینمایی فارابی برای خریداری حقوق این اثر سینمایی از سال ۱۳۹۱ حدود ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده و مالکیت فیلم به طور کامل متعلق به این بنیاد است.

آقای توحیدپرست تقاضاً دارند که با ۱۵ میلیون تومان حق رایت فیلم را در اختیار بگیرند.

در یک سال گذشته واحد بازرگانی فارابی تلاش کرد تا فیلم «شیرین قناری بود» را به موسسه‌های ویدیویی بفروشد؛ اما کسی خواهان خرید آن نبوده است.





توحیدپرست در واکنش به جوابیه فارابی، مواردی را مطرح کرده و مدعی شده است: همه سینمای ایران می‌دانند که من با تعداد زیادی سینما قرارداد بسته بودم و مجوز پخش داشتم؛ اما دو روز مانده به اکران «شیرین قناری بود»، با وجود اینکه همه موارد قانونی فیلم انجام شده بود، چه کسی دستور توقیف فیلم را داد؟ یادم می‌آید که مدیرعامل وقت فارابی دستور داده که فیلم نمایش داده نشود. تعجب می‌کنم از این که می‌فرمایید فیلم توقیف نشده است.

وی افزوده است: اگر فارابی بابت خرید مالکیت این فیلم ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده، لطفاً قراردادهای منعقده را منتشر کنید تا همه بدانند که مبلغ خرید فیلم در چند مرحله و چقدر بوده است!

توحیدپرست درباره پیشنهاد نازل خود برای خرید حق رایت فیلم گفته است: بنده کتبی تقاضا کردم که رایت نمایش خانگی فیلم «شیرین قناری بود» را به من به مبلغ ۱۵ میلیون واگذار کنند؛ اما دلیل این کارم، آن بود که عده‌ای با همین مبلغ حق رایت فیلم‌هایشان را از فارابی خریدند. من طبق مصوبه شورای تولید فارابی مبنی بر فروش رایت نمایش خانگی فیلم به هر فرد و شرکت، مایل به خرید رایت نمایش خانگی فیلم «شیرین قناری بود» هستم، لطفا مبلغ مورد نظرتان را اعلام بفرمایید.

کارگردان «شیرین قناری بود» در پایان خطاب به فارابی متذکر شده: اگر فیلم من بد است، جرأت اکران سینمایی آن را داشته باشید و بگذارید مردم ایران نظر بدهند.


۱۳۹۷/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...