نسخه چاپی

تداوم قاطعیت دستگاه قضا

قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران اقتصادی

عکس خبري -قاطعيت دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران اقتصادي

خبر محكومیت 35 نفر از اخلالگران بازار سكه و صدور حكم اعدام برای «سلطان سكه» به همراه دو نفر دیگر، خیلی زود آثار مستقیم خود را در مدیریت وضعیت نامطلوب بازار سكه و ارز گذاشت.

خبر محکومیت 35 نفر از اخلالگران بازار سکه و صدور حکم اعدام برای «سلطان سکه» به همراه دو نفر دیگر، خيلي زود آثار مستقيم خود را در مديريت وضعيت نامطلوب بازار سکه و ارز گذاشت. هرچند در بررسي علل سقوط قيمت دلار دلايل متعددي را برشمرده‌اند؛ اما بدون شک مقارنت اين رخداد با صدور حکم سلطان سکه از چشم کارشناسان دور نماند و برخي اين مسئله را يکي از عوامل مؤثر در شکسته شدن حباب بازار ارز دانستند. به واقع، این اقتدار فضا را برای فعاليت سوداگران و فرصت‌طلبان ناامن کرده و موجب محدودسازی فعالیت و اثرگذاری آنان شده است.
در وضعیت حساس کنوني که برخورد با مفسدان اقتصادي و اخلالگران بازار ارز و سکه و ديگر کالاهاي مصرفي به مطالبه فراگير مردم از مسئولان بدل شده است، برخورد جدي و قاطع قوه قضائيه بايد تداوم يابد. در حقیقت، يکي از عوامل مؤثر در اينکه قاطعيت دستگاه قضا در مبارزه با فساد اثبات شود، تداوم‌بخشي و استمرار برخوردهاست، وگرنه همان‌طور که گفته‌اند: «با یه گل بهار نمی‌شه!» با برخوردهاي مقطعي و فصلي، اعتمادها کم‌رنگ شده و دستگاه قضا به مماشات با مجرمان و ناکارآمدي در فسادستيزي متهم خواهد شد. همچنين در صورت رها کردن کار در ميانه راه، بار دیگر زخم فساد سر باز خواهد کرد و با جولان مفسدان، سوداگري و ناآرامي در ميدان اقتصاد گسترش خواهد يافت و افسارگسیختگی بر بازار حاکم خواهد شد؛ از این رو باید کار را با جديت و به طور مستمر دنبال کرد تا «اژد‌هاي هفت سر» فساد به کلي ريشه‌کن شود.
همچنین سرعت‌بخشي در رسيدگي به پرونده‌هاي فساد اقتصادي در اين جنگ تمام‌عياري که بخش عمده‌ای از اقدامات عملياتي آن در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد، بيش از هميشه اهميت دوچندان يافته است. به واقع در زماني که به دليل جنگ رواني دشمن، دقايق در بالا و پايين رفتن قيمت‌ها در بازار اثرگذار است، طولاني شدن پرونده‌ها خسارات جبران‌ناپذيري را به همراه دارد! از این رو دستگاه قضا به اندازه کافي از استدلال‌هاي لازم براي تسريع در پرونده‌هاي مجرمان و مفسدان اقتصادي برخوردار است که عمل به آن مي‌تواند نتايج ارزشمندي را به همراه داشته باشد، همان‌طور که اين سرعت‌بخشي به خوبي در پرونده اخلالگران بازار سکه محقق شده و در کمتر از 40 روز احکام آنان صادر و با اقبال مردمي نيز همراه شد.

۱۳۹۷/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...