نسخه چاپی

دست‌كم 20 كشته در حمام خون میانمار

مقام‌های رسمی میانمار می‌گویند در موج تازه ناآرامی‌های فرقه‌ای در غرب این كشور دست‌كم ۲۰ نفر كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، ميو تانت، سخنگوي ايالت راخين، روز پنج‌شنبه (۴ آبان، ۲۵ اکتبر) اعلام کرد: «دست‌کم ۲۰ نفر (از مسلمانان و اهالي راخين) در درگيري‌هايي که از ۳۰ مهر (۲۱ اکتبر) آغاز شد جان خود را از دست داده‌اند. شمار تلفات مي‌تواند به حدود ۵۰ نفر برسد.»

وي افزود چند نفر نيز در درگيري ‌اخير بين بودايي‌هاي افراط‌گرا و مسلمانان روهينگيا در غرب ميانمار مجروح شده‌اند.

در همين حال، آشوک نيگام، رئيس دفتر سازمان ملل در شهر يانگوم ميانمار، روز پنج‌شنبه از گزارش‌هاي اخير درباره شمار کشته‌شدگان و نيز بي‌خانمان شدن اقليت مسلمانان در پي دور تازه خشونت‌هاي عليه مسلمانان روهينگيا، ابراز نگراني کرد.

نيگام با بيان اين که «سازمان ملل از گزراش‌ها درباره بي‌خانمان شدن و تخريب آگاه و نگران است» افزود که خشونت در ايالت راخين «به کشتارهايي منجر شده و هزاران نفر از جمله زنان و کودکان را ناگزير کرده است از خانه‌هاي خود فرار کنند.»

اين در حالي است که افزايش خشونت‌ها در سراسر اين ايالت، مسلمان را مجبور کرده است با فرار از خانه‌ها خود به اردوگاه‌هاي اضطراري در شهر سئيتوي، مرکز ايالت راخين پناه ببرند.

دولت ميانمار از به رسميت شناختن مسلمانان روهينگيا به عنوان شهروندان اين کشور خودداري و ادعا مي‌کند که آن‌ها مهاجران غيرقانوني هستند. مسلمانان روهينگيا داراي اصليت پارسي، ترک، بنگالي و پشتون هستند که اوايل قرن هشتم ميلادي به ميانمار مهاجرت کردند.

بر پايه گزارش‌ها، در پي خشونت‌هاي چند ماه گذشته در ايالت راخين صدها مسلمان روهينگيا کشته شده‌اند.

۱۳۹۱/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...