نسخه چاپی

اتفاق جنجالی مقابل كنسولگری عربستان در تركیه

خانه رسانه‌های عربی در تركیه خواستار آزادی فوری جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی شدند كه از روز سه‌شنبه اطلاعی از او در دست نیست. در حالیكه این خانه تاكید دارد خاشقجی داخل ساختمان كنسولگری بازداشت شده اما ریاض این مساله را تكذیب می‌كند.

به گزارش نما، خاشقجی که مقاله‌هایی را که برای روزنامه واشنگتن‌ پست می‌نویسد، از ظهر روز سه‌شنبه پس از ورودش به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول دیگر خبری از او در دست نیست.

در بیانیه خانه رسانه‌های عربی در ترکیه آمده است: ما فعالان حوزه رسانه نگرانی شدید خود را بابت سرنوشت روزنامه‌نگار و نویسنده عربستانی اعلام می‌کنیم. ما در حال حاضر نمی‌دانیم که خاشقجی زنده است یا نه و اظهارات مسؤولان عربستانی در این زمینه اطمینان بخش نبوده و تا حد زیادی تاسف بار است.

حامیان خاشقجی در مقابل ساختمان کنسولگری تجمع کرده و در حالی که تصاویری از او در دست داشتند، خواستار آزادی فوری‌اش شدند.

در ادامه بیانیه این جمعیت آمده است: ما می‌خواهیم خاشقجی در اسرع وقت آزاد شود. ما بر این باوریم که او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول است، ما می‌خواهیم محل خاشقجی در اسرع وقت اعلام شود و اگر او دچار مشکلی شده باشد، این مساله برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و ما آن را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد.

خدیجه ۳۶ ساله نامزد ترکیه‌ای خاشقجی نیز گفت که همسرش روز سه‌شنبه برای دریافت مدارک رسمی ازدواجشان وارد ساختمان کنسولگری شده اما تا این لحظه از او خبری در دست نیست.

آنکارا روایتی برخلاف آنچه مسؤولان عربستانی اعلام کرده‌اند منتشر کرده است.

طبق گزارش آنکارا، این روزنامه‌نگار عربستانی هنو

۱۳۹۷/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...