نسخه چاپی

آخرین وضعیت پل متروی خزانه

پلهای عابر پیاده یكی از ملزومات ایمن سازی معابر عمومی برای تردد عابرین پیاده است كه از سالهای گذشته در نقاط پر تردد بزرگراهها و بلوارها برای عبور عابرین ساخته شده است.

به گزارش نما، اما از آنجایی که بالا رفتن از پلکان برای بسیاری از شهروندان دشوار است، بسیاری از آنها ترجیح می دادند که از عرض بلوارها و بزرگراها عبور کنند که این کار به دلیل سرعت بالای خودروها در بزرگراها، معمولا موجب حادثه آفرینی می شود.

طی سالهای اخیر شهرداری تهران به منظور ایجاد شرایط آسان برای استفاده از پلهای عابر پیاده اقدام به نصب پله های مکانیزه بر روی آنها کرد، تا شهروندانی مانند سالمندان و یا افرادی که دچار عارضه های جسمی هستند بتوانند به راحتی از عرض خیابان عبور کنند.

اما آنچه مهمتر از نصب پلهای مکانیزه است، حفظ، نگهداری و تعمیر به موقع آن است، زیرا که این پل ها در گذر زمان دچار فرسودگی می شوند و به تعمیرات دوره ای نیاز پیدا می کنند، و با توجه به اینکه اغلب این پل ها در مسیرهای صعب العبور قرار دارند، اگر به سرعت اقدام به تعمیر آنها نشود، شهروندان دچار مشکلات فراوان می شوند و ممکن است برخی از آنها عبور از کف خیابان را به استفاده از پل های غیر مکانیزه ترجیح دهند و سبب بروز حوادث جانی شوند.

منطقه 16 شهرداری تهران از سالها پیش اقدام به نصب پلهای مکانیزه در حریم مترو خزانه، علی آباد، تختی، بزرگراه بعثت، شوش، بزرگراه نواب و ترمینال جنوب کرد، تا شهروندان به آسانی بتوانند از عرض این معابر عبور کنند.

با گذشت چندین سال از راه اندازی این پل ها، آنها کم کم نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر هستند و اگر به این وضعیت توجه نشود، شهروندان به انواع مختلف متضرر خواهند شد.

بی توجهی به وضعیت پلهای مکانیزه موجب می شود عمر مفید آنها با سرعت بیشتری به اتمام برسد و در نهایت سرمایه شهروندان هدر خواهد رفت و از سویی دیگر شهروندان برای رساندن خود به آن طرف بزرگراه ها جانشان را در کف دست بگیرند.

گزارشات مردمی از سطح منطقه 16 حاکی از آن است که در بین پل های مکانیزه موجود، پل متروی خزانه و علی آباد نزدیک به یک ماه است که کار نمی کند و سالمندان این محلات باید با سختی از پلهای عادی استفاده کنند.

هادی زبده شهردار منطقه 16 تهران با بیان اینکه تنها سه پل مکانیزه در سطح منطقه 16 وجود دارد، گفت: پل متروی خزانه، علی آباد و شوش برای بهره برداری شهروندان راه اندازی شده اند.

شهردار منطقه 16 با بیان اینکه مشکل پل علی آباد حل شده و قابل استفاده است، گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل آنکه در پیدا کردن قطعات مشکل داشتیم، تعمیر آن به تعویق افتاد.

وی در خصوص وضعیت پل متروی خزانه اظهار کرد: همکاران ما تعمیر پل را به اتمام رسانده اند و تا بعد از ظهر امروز این پل دوباره می تواند به صورت مکانیزه توسط شهروندان استفاده شود.

۱۳۹۷/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...