نسخه چاپی

فخر عجیب روزنامه دولت از حجم بالای قاچاق بنزین!

روزنامه ایران كه ارگان رسمی دولت محسوب می‌شود، از این نوشته كه «قاچاقچیان روزانه ۱۰ میلیون دلار از قاچاق سوخت سود می‌برند» و تیتر زده كه «۵۰۰۰ تومان یارانه پنهان هر لیتر بنزین» تا ذیل آن از طرح دولت برای پرداخت یارانه بنزین به همه مردم (اعم از كسی كه ماشین دارد و كسی كه ماشین ندارد) دفاع كرده باشد.




به گزارش نما روزنامه ایران که ارگان رسمی دولت محسوب می‌شود، از این نوشته که «قاچاقچیان روزانه ۱۰ میلیون دلار از قاچاق سوخت سود می‌برند» و تیتر زده که «۵۰۰۰ تومان یارانه پنهان هر لیتر بنزین» تا ذیل آن از طرح دولت برای پرداخت یارانه بنزین به همه مردم (اعم از کسی که ماشین دارد و کسی که ماشین ندارد) دفاع کرده باشد. آنچه در نگاه اول از تیتر و متن گزارش دیده می‌شود افتخار روزنامه دولت به یافته شدن یک عدد معضل بنزینی در کشور توسط دولت است. گویی که این مشکل تازه کشف شده باشد. فخر روزنامه ایران البته تنها در تیتر خلاصه نمی‌شود؛ حجم بالای بنزین قاچاق ابزار روزنامه ایران شده تا بگوید که دولت چگونه برای آن راه حل دارد و به توجیه طرح کوپنی شدن بنزین که روی میز دولت است، می‌پردازد: «مزیت مهم این طرح را می‌توان توزیع عادلانه یارانه میان تمام اقشار جامعه و یک گام رو به جلو در زمینه اصلاح قیمت‌ها دانست. چرا که بر اساس این طرح هر کس چه خودرو شخصی داشته باشد یا نه، از یک یارانه مشخص سوخت برخوردار خواهد شد و می‌تواند در صورت عدم استفاده آن را به دولت یا به مصرف‌کننده نهایی بفروشد...، اما مشکل بزرگ‌تر زمانی خودنمایی می‌کند که به رشد بیش از حد استاندارد بنزین و گازوئیل و پدیده قاچاق سوخت برخورد می‌کنیم. قاچاق سوخت یارانه‌ای که به جای رسیدن به دست جامعه هدف یارانه به چنگال قاچاقچیان می‌افتد.»
روزنامه ایران در این شعف ناشی از مدح دولت، غافل مانده که این تیتر و روتیتر حداقل دو نکته علیه دولت در درون خود دارد: اول اینکه دولت در آغاز سال ششم دولت خود همچنان مشغول بررسی طرح‌های مختلف در مورد وضعیت بنزین است و در طول پنج سال نتوانسته معضلی را حل کند. دولتی که مسئول مقابله و کنترل قاچاق سوخت است، چرا رسانه‌اش باید بعد از پنج سال تازه مفتخر کشف معضلی باشد که خیلی عیان بود؟! دوم اینکه کارت سوخت قرار است با این طرح برگردد؛ کارت سوختی که دولت روحانی گفت: به کار نمی‌آید و حذف شد. یعنی پذیرش اشتباه دوم!

۱۳۹۷/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...