نسخه چاپی

ابوترابی در گفتگو با نما:

تصویب FATF همانند تصویب برجام خسارت محض است

عکس خبري -تصويب FATF همانند تصويب برجام خسارت محض است

عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: تصویب لوایح fatf خسارت بار است و ما این بازی های سیاسی را زمان تصویب 20 دقیقه ای برجام هم شاهد بودیم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به بی فایده و خسارت بار بودن تصویب لوایح دولت در پیوستن به کنوانسیون FATF، گفت: این بازی های سیاسی را زمان تصویب 20 دقیقه ای برجام هم شاهد بودیم.
وی عنوان نمود: به رغم وعده هایی که آن زمان به مردم از سوی دولت در بهبود وضع اقتصادی با اثر گذاری برجام داده می شد دیدیم که برجام به هیچ عنوان در زندگی مردم تاثیری نداشت و آنچه وظیفه برجام برای رفع تحریم و کاهش هزینه بود محقق نشد با اینکه قریب به دو سال هم اوباما در آمریکا رئیس جمهور بود و برجام را امضا ء کرده بود ولی چیزی از آن عاید مردم برای رونق اقتصاد کشور نشد.
وی تصریح نمود: در جریان گرفتن رای برای تصویب لایحه دیگری از کنوانسیون FATF بازی های سیاسی از سوی خوشبینان به وعده های دروغین بیگانگان دوباره تکرار شد تا در پس معاهده ای پر از ابهام و تناقض که قطعا" تاثیری در بهبود روند اقتصاد کشور ندارد وعده های نادرست دیگری به مردم داده شود.
ابوترابی گفت: ما مخالف تصویب چنین لوایحی در مجلس بوده و هستیم و به مخالفت های خود ادامه می دهیم چرا که پیوستن به آنها نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه خسارت بار است و مسئولیت خسارت و ضررهای وارده مستقیما" با کسانی است که با هر توجیهی برای پیوستن به آن رای موافق دادند و جو مجلس را به گونه ای پیش ببرند که این لوایح استعماری در مجلس تصویب شود.
عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: اعتقاد داریم طبق ماده 19 کنوانسیون وین 1969 شروط در نظر گرفته شده برای پیوستن به این معاهده باطل است و طبق مواد 2 و 8 و 12 و 13 همین کنوانسیون باید مساعدت حداکثری در معرفی افرادی که مضمون به حمایت از تروریسم از دید بیگانگان هستند با غرب داشته باشیم و اجازه بازرسی حداکثری آنان را در کشور بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه پیوستن به این کنوانسیون سودی برای کشور ندارد، اذعان نمود: برخی برخلاف واقع اعتقاد دارند 4 کشور دنیا به این معاهده نپیوسته است لیکن گذشته از جواب دادن به این ابراز نظرهای غیر واقعی، حرف ما این است چطور ما به آژانس پیوستیم و جز دردسر برایمان چیزی نداشت ولی اسرائیل غاصب نپیوسته است کسی هم کاری به او ندارد ولی روی ما کلید کرده اند و چطور سوئیس هنوز به سازمان ملل نپیوسته ولی پیشرفت کرده و ما نمی توانیم بدون پیوستن به این کنوانسیون ها پیشرفت کنیم.
وی افزود: تروریست در باور ما با آنان فرق دارد مناقشه ما هم سر ماده 2 کنوانسیون در تعریف تروریست است که این مناقشه ادامه خواهد داشت و نتیجه ای جز خسران برای ما نداد که امید می رود مجمع تشخیص مطلحت نظام و شورای نگهبان جلوی قطعی شدن الحاق به FATF را بگیرند.



۱۳۹۷/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...