نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا تا اوایل سال آینده به بیش از 2 هزار دلار خواهد رسید

عکس خبري -قيمت جهاني طلا تا اوايل سال آينده به بيش از 2 هزار دلار خواهد رسيد

موسسه مالی جی اچ اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی كرد قیمت جهانی هر اونس طلا تا اوایل سال 2013 میلادی به بیش از 2000 دلار خواهد رسید .

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ ، موسسه جی اچ اس در ادامه افزود: اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت جهانی طلا در چهار سال گذشته داشته است .

بر این اساس، فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود که روز چهار شنبه به پایان رسید تصمیم گرفت سیاستهای انبساطی پولی را بدون تغییر نسبت به نشست ماه سپتامبر ادامه دهد .

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال 2015 میلادی بدون تغییر نگه دارد و هر ماه 40 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد .

موسسه جی اچ اس در ادامه پیش بینی کرد میانگین قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی به بیش از 1850 دلار خواهد رسید . این رقم در گزارش قبلی این موسسه مالی 1500 دلار اعلام شده بود . میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2014 میلادی نیز به بیش از 1750 دلار می رسد .

این رقم نیز در گزارش قبلی این موسسه 1400 دلار اعلام شده بود . این گزارش افزود نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی جهان ، ارزش دلار ، نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی منطقه یورو تنشهای سیاسی خاور میانه و احتمال عدم توافق بر سر بودجه سال آینده آمریکا عواملی هستند که بر قیمت جهانی طلا تاثیر گذار خواهد بود .

۱۳۹۱/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...