نسخه چاپی

نمی‌شود با رویه‌ها و ابزارها و حتی منابع انسانی موجود تحول ایجاد كرد

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینكه با رویه‌ها و ابزارهای موجود و حتی منابع انسانی موجود نمی‌توانیم تحول ایجاد كنیم، گفت: دلیل آن این است كه امكانات ما اجازه این كار را نمی‌دهد ما باید شركت‌های حامی تحول برای پیگیری طراحی تحول داشته باشیم.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در اولین همایش سراسری خدمات الکترونیکی قضایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: معماری جدید دستگاه قضایی به سوی تحول است و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضاییه ایجاد تحول بود که یکی از مبادی ایجاد تحول از طریق گسترش خدمات الکترونیکی است.

وی با اشاره به چارچوب این تحول و کارهای انجام شده و کارهای در دست اقدام، گفت: اگر بخواهیم تحولی صورت بگیرد باید در چهار لایه تحول ایجاد شود لایه توانمندسازهای نهادی، لایه فناوری، تحول در فرآیندهای سازمان و مهم‌ترین لایه لایه خدمات است.

شهریاری تصریح کرد: در حوزه راهبری استانی تجربه ۹ ساله این است که بدون کمک نخبگان استانی میسور نیست، از سال ۸۸ تا ۹۴ طول کشید تا ما مقدمات ابلاغ الکترونیک را فراهم کنیم زیرا پیچیدگی آیین‌های دادرسی گاهی جلوی این تحولات را گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: حتی در پیشینه عملکرد روسای قوه قضاییه نگاه کنیم پنج ساله دوم از پنج ساله اول موفق‌تر بوده‌اند و اینکه برخی مصّر هستند ریاست قوه تمدید شود به دلیل عدم دیر ایجاد شدن تسلط در قوه قضاییه به دلیل وجود پیچیدگی‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری بیان کرد: سالانه ۱۰۰ قاضی برای انجام برخی تخلفات شناسایی می‌شوند یعنی میزان تخلفات ۵۰ به ۹۰۰۰ یا حداکثر ۱۰۰ با ۹۰۰۰ است که ۸ دهم درصد نسبت به قضات سالم و بدون تخلف است.

وی تصریح کرد: فقط ۶ ماه طول کشید تا در جلسات مستمر هفتگی فرآیند ارسال پیامک ابلاغ قضایی را تعریف کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که بازمهندسی مدیریتی نیاز داریم، گفت: از برخی شمایل تشکیلاتی استان‌ها احساس رضایت وجود ندارد و عدم وجود ارتباط وسیع بین ستاد و صف قوه قضاییه در کنار استقلال رفتار برخی روسای کل استان‌ها باعث ایجاد رویه‌های متفاوتی در استان‌ها شده است و ما برای هماهنگ‌سازی استان‌ها معاونت جدیدی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه با رویه‌ها و ابزارهای موجود و حتی منابع انسانی موجود نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم، گفت: دلیل آن این است که امکانات ما اجازه این کار را نمی‌دهد ما باید شرکت‌های حامی تحول برای پیگیری طراحی تحول داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری بیان کرد: یکی از مشکلات ما در دستگاه قضا در بخش تربیت مدیران ارشد است، دستگاه قضایی سازوکاری برای تربیت مدیر ندارد. امروز در دنیا دوره‌های مدیریتی وجود دارد‌.


۱۳۹۷/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...