نسخه چاپی

اروپا همچنان به برجام پایبند است

رئیس كمیسیون ثبات مالی اتحادیه اروپا با انتقاد ضمنی از خروج یكجانبه آمریكا از توافق هسته‌ای ایران تاكید كرد اتحادیه اروپا همچنان به برجام پایبند است.

به گزارش نما، مقام بلندپایه اروپایی با انتقاد ضمنی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا همچنان به برجام پایبند است.

والدیس دومبروفسکیس dombrovskis رئیس کمیسیون ثبات مالی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد اتحادیه اروپا درباره تحریم مالی ایران گفت: «بنده اخیرا با وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کردم. ما در این دیدار درباره طیف وسیعی از مسائل به تبادل نظر پرداختیم. ما بر تعاملات دوجانبه و همکاری‌ها درباره تنظیم مقررات مالی از قبیل حمایت جاری اوکراین و مسائل دیگری تمرکز داشتیم.»

والدیس دومبروفسکیس گفت: «ما در این گفتگو به مسئله سوئیفت و ایران نیز پرداختیم. مسئله اساسی در این زمینه، خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران است. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار تایید کرده است ایران به این توافق پایبند بوده است. اتحادیه اروپا همچنان به این توافق پایبند است. از اینرو، درخصوص اعمال تحریم‌های مطرح که به توافق هسته‌ای ایران مربوط است اختلاف نظر وجود دارد.»

وی افزود: «یکی از مطالب مطرح در دیدار فوق نیز موضوع سوئیفت بود. ما در این دیدار تاکید داشتیم که باید از کار‌هایی خودداری کرد که بر این زیرساخت مالی بین المللی تاثیر می‌گذارد، زیرا سبب چندتکه شدن شبکه مالی جهانی می‌شود که از طریق سوئیفت ایجاد شده است.»

رئیس کمیسیون ثبات مالی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «سوئیفت سازوکاری برای رهگیری برنامه مقابله با تامین مالی تروریستی نیز به شمار می‌رود. اگر این سازوکار چندتکه شود و کشور‌های مختلف بخواهند سازوکار‌های جداگانه خودشان را اعمال کنند شاهد از دست رفتن شفافیت در نظام مالی بین المللی خواهیم بود و در عین حال این احتمال مطرح است که منابع مالی تروریست‌ها نیز از رهگیری خارج شود. رایزنی‌ها در زمینه سوئیفت با آمریکا ادامه دارد و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است. ما نگرانی‌های خود را در این باره مطرح کرده ایم و منتظریم ببینیم ایالات متحده در این باره چگونه عمل می‌کند.»

۱۳۹۷/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...