نسخه چاپی

تذكر جدی رئیس جمهور لبنان به ماكرون

رئیس‌جمهور لبنان در واكنش به تأكید رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر ضرورت تشكیل هر چه سریعتر دولت لبنان اعلام كرد این موضوعی صرفاً داخلی است.

به گزارش نما، روزنامه لبنانی «اللواء» در همین راستا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت ماکرون طی دیدار با میشل عون که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز در آن حضور داشته، سه بار به موضوع تشکیل دولت و ضرورت تسریع در این امر تأکید کرده و به موضوع آوارگان نیز پرداخته است.

شبکه «روسیا الیوم» هم گزارش داد عون در دیدار مذکور خطاب به ماکرون گفت است تشکیل دولت لبنان موضوعی صرفا داخلی است.

رئیس‌جمهور لبنان در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل دولت یک امر کاملا داخلی است و رئیس‌جمهور ماکرون تمایل دارد پس از آنکه انتخابات پارلمانی در لبنان برگزار شده، دولت تشکیل شود. من در رابطه با تشکیل دولت، اینجا نیستم.

جبران باسیل نیز در صفحه توییتر خود نوشت: دولتمان را در لبنان می‌سازیم نه در ایروان یا امثال آن. من با جرأت می‌گویم که برخی وزرای ما امکان کار کردن بهتر را دارند و باید این اطمینان وجود داشته باشد که دولت جدید کار خواهد کرد و نتیجه خواهد داد.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که از سوم خداد مأمور به تشکیل کابینه شده، سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد پس از بازگشت میشل عون از کنفرانس فرانکوفونی دولت جدید ظرف 10 روز تشکیل خواهد شد.

از آن زمان تا کنون رقابت احزاب سیاسی اصلی بر سر پست‌های وزارتی ادامه دارد و کشورهای کمک‌کننده به لبنان معتقدند تأخیر در این موضوع، وضعیت اقتصادی لبنان را روز به روز بدتر می‌کند.

۱۳۹۷/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...