نسخه چاپی

نخستین پرواز تجاری مستقیم از اتیوپی به سومالی پس از ۴۱ سال

با پرواز نخستین هواپیمای اتیوپی به موگادیشو پایتخت سومالی، پروازهای مستقیم بین دو كشور پس از گذشت ۴۱ سال ازسر گرفته شد.

به گزارش نما، یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت «نشنال ایرویز» اتیوپی روز شنبه (دیروز) در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو به زمین نشست.

شرکت هواپیمایی مذکور با این پرواز نخستین خط مستقیم بین آدیس‌آبابا و موگادیشو را افتتاح کرد و قرار است هر هفته چهار پرواز از اتیوپی به سومالی صورت گیرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «ابیرا لیمی» مالک شرکت هواپیمایی مذکور در جشنی که به همین مناسبت در موگادیشو برگزار شد، گفت: «این یک روز تاریخی برای ماست و ما خط مستقیم پروازها بین آدیس‌آبابا و موگادیشو را افتتاح کردیم در حالیکه کار ساده‌ای نبود و ما بارها برای آن تلاش کرده بودیم و در نهایت نیز موفق شدیم.»

پیش از این خطوط هوایی اتیوپی در ماه جولای نخستین پرواز مستقیم بین اتیوپی و اریتره را پس از حدود دو دهه، انجام داد و پروازهای دو کشور ازسر گرفته شد.

اتیوپی و اریتره پس از درگیری‌های نظامی که از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ بین دو کشور رخ داد و در نتیجه آن حدود ۸۰ هزار نفر کشته شدند، روابطشان قطع شده بود.

در پی تلاش‌های دیپلماتیک «أبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی برای برقراری صلح با اریتره، روابط سومالی و اریتره نیز بهبود یافته و تنش بین این کشور با جیبوتی نیز کاهش یافته است.

نخست‌وزیر اتیوپی ژوئن گذشته در سفری به موگادیشو با «محمد عبدالله محمد» رئیس‌جمهور سومالی دیدار کرد و دو طرف برای تقویت روابط دوجانبه توافق کردند.

دو

۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...