نسخه چاپی

مردم یمن از وجبی از خاك خود نمی‌گذرند

رئیس كمیته عالی انقلاب یمن در پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 14 اكتبر اعلام كرد عمق راهبردی این انقلاب «صنعا» بود و مردم یمن همچنان در مقابله با «اشغالگران» مصمم هستند.



به گزارش نما، چهارده اکتبر 55 سال پیش (1963) ملت یمن موفق شد جنوب این کشور را از اشغال انگلیس خارج کند و تمام حکومت‌های جنوب یمن را تحت یک دولت واحد درآورد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به همین مناسبت اعلام کرد عمق راهبردی انقلاب 14 اکتبر «صنعا» بود و به همین دلیل بسیار مهم است که هر یمنی برای حمایت از دستاوردهای این انقلاب و ادامه آن مصمم باشد آنهم با توجه به پروژه توطئه‌آمیز آمریکایی-اسرائیلی که کل منطقه بویژه یمن را هدف قرار داده است.

الحوثی در ادامه گفت پروژه آمریکایی-اسرائیلی بر اساس توطئه‌هایی است که ممکن است چندین سال دیگر ادامه داشته باشد و هر ملتی ادامه انقلاب خود را کنار بگذارد، قدرت و استقلال خود را نیز از دست خواهد داد و به استعمار تن خواهد داد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد اشغالگران اماراتی و سعودی تلاش می‌کنند زیرساخت‌ها و اقتصاد یمن را تخریب کنند، ثبات ریال را بر هم بزنند و گرانی را در میان مردم افزایش دهند، اگر واقعا در ادعاهای خود مبنی بر بهبود وضعیت «صادق» بودند می‌توانستند این کار را انجام دهند.

الحوثی ادامه داد اشغالگری به معنای استثمار و به بردگی کشیدن است و برای یمن به عنوان ملتی که در تاریخش همواره با قوای استکباری مبارزه کرده ، درست نیست که به این موضوع تن دهد.

وی بر متحد کردن قوا برای مقابله با «قوای اشغالگر» تأکید کرد و گفت پروژه آمریکایی-اسرائیلی که در خاک و آب یمن با اهداف اعلام شده، جریان دارد به دنبال ادامه جنگ برای کشتار بیشتر است تا نفوذ خودش را در تمام منطقه از سواحل دریای سرخ ، باب‌المندب و خلیج عدن گرفته تا اقیانوس هند گسترش دهد.

الحوثی تأکید کرد یمن از وجبی از خاک خود که تحت اشغال قرار دارد، نمی‌گذرد و مسئولیت آزاد کردن این اراضی بر عهده تمام یمنی‌ها در جنوب، شرق و غرب است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز شنبه‌شب (دیشب) به مناسبت فرا رسیدن پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر سال ۱۹۶۷ در جنوب این کشور علیه استعمار انگلیس، سخنرانی کرد و خطاب به مردم این کشور گفت: ملت یمن در بازپس گیری هویت و تاریخش از دستان دزدان موفق عمل کرده و دستان قدرت‌های استعماری را قطع کردند.


۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...