نسخه چاپی

خسارت جدی توفان مایكل به جنگنده‌های اف-۲۲ آمریكا

نیروی هوایی آمریكا از وارد شدن آسیب جدی به جنگنده‌های اف-۲۲ این كشور در پایگاهی در فلوریدا بر اثر وقوع توفان سهمگین مایكل خبر داد.

به گزارش نما، نیروی هوایی آمریکا تائید کرد که بر اثر رسیدن توفان ویرانگر مایکل به پایگاه نیروی هوایی تیندال در فلوریدا شمار نامشخصی از جنگنده‌های رادارگریز چند میلیاردی اف-22 آمریکا در این پایگاه هوایی دچار آسیب جدی شده‌اند. همچنین بنابر تائید نیروی هوایی آمریکا پایگاه هوایی تیندال بر اثر توفان مایکل دچار خساراتی شده است.

آن استفانیک، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا به خبرگزاری وزارت دفاع اعلام کرد برخی جنگنده‌ها به علت تعمیر یا به دلیل مسائل ایمنی در آشیانه پایگاه تیندال قرار داشتند و تمامی آشیانه‌های این پایگاه بر اثر این توفان که یکی از شدیدترین توفان‌هایی است که به سواحل آمریکا رسیده، دچار آسیب شدند. نیروی هوایی آمریکا هنوز نتوانسته است تعداد دقیق جنگنده‌های اف-22 این کشور را که در توفان مایکل دچار آسیب شدند، مشخص کند.

ام اس ان بی سی گزارش داد از مجموع 55 جنگنده اف-22 مستقر در پایگاه تیندال، 33 جنگنده پیش از وقوع توفان از این پایگاه خارج شدند و 22 جنگنده در این پایگاه هوایی باقی ماندند.

جنگنده رادارگریز اف-22 آمریکا در سال 2005 به کار گرفته شد و تنها جنگنده نسل پنجم است که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنگنده گران قیمت حداقل 143 میلیون دلار ارزش دارد. در سال 2011 شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ساخت این جنگنده رادارگریز را متوقف کرد و تولید ناوگان آن را در رقم 187 متوقف کرد.

ویدئوی هوایی گرفته شده از این پایگاه در روز پنج‌شنبه نشان دهنده آسیب جدی به سقف بخش‌هایی از این پایگاه هوایی و فروریختن آنها است. در میان بخش‌های فروریخته از این پایگاه چندین هواپیمایی جنگی از جمله جنگنده اف-16 مشاهده می‌شود. بقایای آسیب شده یک جنگنده اف-15 نیز که به موقع از پایگاه خارج نشد، در تصاویر پایگاه قابل مشاهده است. ویدئوها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد سقف این پایگاه به شدت دچار آسیب شده و فروریخته و تنها چارچوب آن باقی مانده است.

توفان مایکل قدرتمندترین توفانی است که طی پنجاه سال گذشته قاره آمریکا را درنوردیده است. شمار تلفات توفان مایکل در جنوب شرقی این کشور به 11 نفر رسیده است.


۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...