نسخه چاپی

نمایشگاه پاریس؛فرصت طلایی خودروسازان ایرانی برای صادرات

رصد نمایشگاه خودرو پاریس نشان داد شركت های خودروسازی خارجی تمركز ویژه ای بر تولید و توسعه تكنولوژی خودروهای هیبرید وبرقی داشتند.


به گزارش نما، حامد سامانی کارگر کارشناس اقتصادی، با اشاره به فرصت طلایی خودروسازان ایرانمی برای توسعه صادرات گفت: رصد نمایشگاه خودرو پاریس نشان داد قیمت خودروهای اکونومی حاضر در نمایشگاه هم بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودروهای ایرانی است و این افزایش نرخ ارز در کنار مضرراتی که برای اقتصاد دارد، می تواند یک فرصت طلایی برای تولیدکنندگان ایرانی به خصوص خودروسازان برای صادرات محسوب شود.

سامانی کارگر گفت: خودروهای حاضر با کف قیمتی 10 هزار دلار بود و امروز حتی خودروهای ضعیف چینی هم از نظر قیمتی توان رقابت با خودروهای ایرانی را ندارند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر با این افزایش نرخ ارز، قیمت تمام شده خودروهای ایرانی زیر 4 هزار دلار است که عملا در جهان خودرویی با این قیمت وجود ندارد و اگر خودروازان ایرانی هوشیارانه عمل کنند می توانند بازار های جدیدی برای صادرات محصولات خود پیدا کنند و از این طریق ارز آوری برای کشورمان داشته باشند.

سامانی کارگر خاطر نشان کرد: باید ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنایع برقرار شود و با طراحی و ساخت خودروهای جدید از این فرصت برای تصاحب بازارهای منطقه و بعد از ان کشورهای دیگر نهایت بهره را ببریم.



وی با اشاره به تمرکز خودروسازان خارجی بر توسعه محجصولات برقی و هیبریدی گفت: اکثر خودروسازی های حاضر در این نمایشگاه، خودروی هیبرید و برقی در غرفه خود داشتند که نمایانگر توجه ویژه خودروسازی های مطرح جهانی برای تولید و توسعه محصولات برقی و هیبرید است و این مهم نیز باید مورد توجه خودروسازان ایرانی قرار گیرد.


۱۳۹۷/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...