نسخه چاپی

سومین تلاش كره جنوبی برای پرتاب ماهواره‌بر به تعویق افتاد

عکس خبري -  سومين تلاش کره جنوبي براي پرتاب ماهواره‌بر به تعويق افتاد

كره جنوبی برنامه پرتاب یك موشك فضایی خود را كه برای امروز(جمعه) برنامه‌ریزی شده بود به دلیل نقص فنی در رانشگر روسی آن معلق كرد.

به گزارش ایسنا، این سومین تلاش کره جنوبی برای ارسال یک ماهواره به مدار بوده که در پی تلاش موفق کره شمالی در ارسال یک موشک حامل ماهواره به فضا در ماه آوریل انجام شد.

این تلاش ناموفق همچنین باعث عقب‌ماندن این کشور از دیگر رقبای اقتصادی مانند چین، هند و ژاپن شده است.

مقامات کره جنوبی در موسسه تحقیقاتی هوافضای کره که مسوول این پرتاب است، اظهار کردند که مهندسان روسی در زمان تزریق گاز هلیوم به رانشگر مرحله اول موفق به کشف یک نشت شده‌اند.

به گفته این مقامات، این موشک از سکوی پرتاب خارج شده و برای تعمیرات لازم بر روی بخش آسیب‌دیده به آشیانه منتقل شده است که حداقل سه روز زمان خواهد گرفت.

در صورت جدی بودن این مساله، پرتاب این موشک در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد. کره جنوبی یک دریچه زمانی شش روزه را از روز 26 تا 31 اکتبر برای پرتاب این موشک تعیین کرده است که در صورت بروز مشکل، زمان بعدی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

دومین تلاش این کشور در سال 2010 تنها 137 ثانیه درف ضا دوام آورده و موشک پیش از ارسال محموله خود به مدار منفجر شد. اولین تلاش نیز در سال 2009 در زمان آزادسازی محموله خود با مشکل مواجه شد و شکست خورد.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...